Gött! (Ninni)

Nu börjar jobb-peppen äntligen infinna sig.
Har känts lite trögt, men efter en trevlig lunch med brilljanta kollegan Anna så känns det sannerligen bättre!
Kul och spännande, det ska det bli!

Ikväll väntar bokcirkel hos föräldrarna Kellander.
På grund av en deltagares kattallergi ska vi ha vårt möte där istället för hos yngsta Kellandern.
Hoppas på en intressant diskussion och gött käk.

Nu ska jag ha lill-jul.
Två anledningar till det:

1.
Har köpt årets lärarkalender.
Ska fylla i med min fina lila penna, och planera och fixa och greja.
Love it!

2.
Har precis shoppat OS-bilagorna.
Både expressens och aftonbladets.
Vill ju inte missa nåt!
Ska ta fram den blå markerpennan och noggrant studera vad som ska ses.

Är jag knäpp som finner så stort nöje i dessa två saker?
Lite kanske.

En trevlig kväll i det underbara svenska sommarvädret önskar jag eder!

Kommentarer
Postat av: Jill

Inte alls knäppt. Jag älskar också att fylla i nya kalendrar, det känns alltid som en nystart och att det finns så mycket möjligheter. Knäppt kanske i och för sig...



Har bara köpt Aftonbladets av kanske ganska förståliga skäl. Dock lär den bli lusläst. Det ska bli en underbar fest det här.

Postat av: Anna

Tack för en trevlig lunch, mätt och belåten blev man och även lite sugen på att börja jobba igen.

2008-08-05 @ 21:18:45
Postat av: Åsa

Inte alls knäppt, höjdarstunder!! Tog med en bilaga till jobbet idag (ja nu börjar det bli svårt att hålla sig borta)så nu återstår bara att be Tosse fixa en TV så vi kan glutta på personalrummet! Nästan allt sänds ju på dagtid, var ska vi då göra av barna??!!

2008-08-05 @ 23:33:16
Postat av: Anna

När jag var föräldrarledig med Maja hade jag en kompis som brukade sätta tejpbitar på sin dotters fingrar när hon behövde ring viktiga samtal etc. dottern vara sysselsatt under väääldigt långt med att försöka plocka bort tejpen, kanske kan vi prova det på barnen...

2008-08-06 @ 20:01:48
Postat av: Ninni

Jill: Skönt att inte vara ensam om såna här grejer..

:-)

Åsa och Anna: Tejptricket kanske inte vore så dumt ändå. Frågan är väl bara hur vi ska kunna förankra det i styrdokumenten...

;-)

2008-08-06 @ 23:16:42
URL: http://kellandersisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback