Racer-Per (Ninni)

Ni må tro att Per var lycklig idag!
Att köra racerbil var precis hans grej, tydligen.
Kanske inte särskilt oväntat.

Mamma, pappa, Janne, hundarna och jag var och hejade på eftermiddagen i novembervädret.


Per var cool. Observera vinkelhakemodellen på skorna.



Det blev en lång väntan innan körpasset kunde komma igång.
Först var det regndäck på, men inget regn.
Då byttes det till vanliga däck.
När det var klart började det regna och banan blev väldigt blöt, så då var det bara för mekanikerna att sätta på regndäcken igen.

Sen var det dags för Per att klämma sig ner i bilen.



Nöjd?
Ja, ganska, tror jag.
(Det snackades redan i depå om att den gula bilen var jävligt het. Eller så var det Per som var het. Jag minns inte.)

Sen var det äntligen dags att börja racea!



Det såg bra ut! (Säger jag som kan sånt här.)
Pers spårval var helt rätt, och det var tur.
Det fanns de som blev lite kaxiga på den regnhala banan och några snurrade av.
En bil snurrade ut i gräset och såg ut som en gräsklippare när den kom tillbaka.

"Ja, man kan ju inte säga att det här var tråkigt, direkt."

Per hälsar och säger världens största TACK för den bästa presenten någonsin.

Kommentarer
Postat av: Eva & Jim

Det var verkligen kul att följa "Gula Faran"´s framfart på banan, det brummade på riktigt bra på raksträckorna Och lite spännande var det att stå i depån när ni drog iväg. Tack själv Per, för en underhållande eftermiddag.

2008-08-27 @ 21:39:52
Postat av: Marcus

Måste varit grymt kul! Grattis!

2008-08-27 @ 22:15:57
Postat av: Jonas

Per, om du får för dig att åka igen så säg till för jag är gärna med o sladdar runt lite! :)

2008-08-28 @ 08:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback