Högstadie-flashback! (Ninni)

Det var väl lustigt.
Idag ska vi ta kort på jobbet, och jag har vaknat med TRE horn på hakan.
Dessutom är de festligt röda och inte alls särskilt diskreta.
Det är nåt med skolfoton och finnar, helt enkelt.

Nu känns i och för sig inte det här som om det är hela världen.
Det är liksom inte så noga nu.
Det är ju inte högstadiet, direkt.
Oj oj... Minns ni?

Vi brukade låsa in oss på toa utrustade med borstar, kammar, allt möjligt konstigt smink och burkvis med den där rosa sprejen från Proffs. (Ni vet den som man måste hålla andan av för att det det smakar så äckligt i munnen annars.) Sen klev man ut från toan en stund senare - totalt annorlunda. Lite som superman. Och jag vill påstå att det sällan var till ens fördel denna förvandling ägde rum.
Minns särskilt bilderna från åttan då jag, som nyss hade börjat med smink, fick hjälp av en vän att bättra på mitt utseende. Mängden brunkräm och puder som jag hade i mitt ansikte gjorde att jag såg ut att lida av gulsot. Jag tyckte säkert att jag var fin då, men det var allt för väl att skolkatalogen var i svartvitt.

För att inte tala om när skolkatalogen kom!
Men det får vi visst minnas en annan gång.
Jag och finnarna måste verkligen åka till jobbet nu.

Och just det.
God morgon!

Kommentarer
Postat av: Jill

Haha, nog minns man det. Och nog är det så att man inte orkar bry sig längre.

Postat av: Anna

Niinni:

Det är i nian du är gul. Då ghar du står snedlugg ock en "farfars"t-shirt på dej. I åttan är du bara härlegt blek och har stor pufflugg och polotröja. Rätt ska vara rätt.

2008-08-24 @ 16:02:53
URL: http://kellandersisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback