Söndag (Ninni)

Oj, vilket väder det har varit idag!
Nästan sommar.

Jag har fixat med min målning och lite annat i trädgården medan Per och snickarna har fortsatt med taket. Tyvärr är det inte färdigt än, men det blir jättebra! Och ännu snyggare blir det så snart vi målar fasaden också.

Sen var jag jourhavande personlig assistent till Anna som behövde åka in till Linköping och gipsa om armen/handen.
I sjukhusentrén mötte vi min vän Pauline och hennes man. Pauline hade fött barn, en liten Elis, och var på väg hem.
Grattis och bra jobbat säger vi en gång till! (Pauline såg för övrigt oförskämt fräsch ut. Trodde nog att man skulle se lite sliten ut dagen efter en förlossning.)

Sen bakade vi tårta till mamma och hade födelsedagskalas.

174189-1736
God och somrig tårta.

Mamma fick...



174189-1733
... en ny dvd. Hon blev glad, det var tur.

174189-1735
Ragge och Joppe bråkade. Grappo tyckte att de var jobbiga. Eller joppiga. (Förlåt..)

174189-1734
Sen fick inte Ragge vara med mer för alla tyckte att han var så jobbig. Då var det lite synd om honom.

174189-1731
Men Joppe han hade det bra. Först hos Anna...

174189-1732
... och sen hos Husse.

Efter fikat fick jag äran att tvätta håret på Anna och sen åkte alla hem.

Nu har lugnet åter lagt sig över Karlsbo.
Imorgon är det måndag.

Kommentarer
Postat av: Mamma Eva

Tack för den jättefina presenten, pappa tackar för de 10% som är hans. Äntligen en DVD som fungerar, så att man kan se filmer ända till slutet. Och tårtan var årets första jordgubbstårta..smaskens!!! Puss på er.

2008-04-20 @ 23:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback