Som vilket yrke som helst? (Ninni)

På nyårsafton hade vi som bekant fest.

En av gästerna var en kille som heter Viktor och som jag inte hade träffat tidigare. Efter klockan tolv och X antal glas med vin berättade han för mig om sitt "jobb". Det var en helt orimlig historia som gick ut på att han var nån slags konsult som lärde killar att ragga på tjejer. Han berättade bl.a. om olika moves som skulle vara framgångsrika hos oss kvinnor, det ena konstigare än det andra. Jag var helt säker på att han bara hittade på och försökte gång på gång syna hans bluff genom diverse frågor. Till sist köpte jag hans story.

Dagen efter var jag inte längre lika övertygad. Jag minns att Hanna och jag diskuterade varför någon skulle hitta på en så knasig berättelse. Vi lyckades inte komma på nåt vettigt syfte men konstaterade ändå att jag nog hade gått på en väldigt underlig bluff.

Idag fick jag den här länken av Helena.

Kommentarer
Postat av: Hanna H

Skrattar så jag gråter. Kolla på korten han har en silver sjal på sig. Undrade inte vi varför :-)
You made my day.

puss gumman

2008-04-23 @ 09:56:21
Postat av: Victor

Hahaha! Det är ju en härligt vinklad artikel i SvD på många sätt, men det är kul med uppmärksamheten och att få nå ut med det vi gör. Ta en titt på sidan, vet jag, så får du nog en lite fullare bild. Tveka inte att ställa frågor om det är något du kommer på, så ses vi kanske i klassen i framtiden, om jag fortfarande får komma och föreläsa om förvirrad manlighet och hur tjejer funkar för dina killar? ;)

Kram,
Victor

2008-04-23 @ 11:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback