Snygg-Ragge del 2 (Ninni)

I lördags var det dags för utställningspremiären. En ny och intressant upplevelse för både modellhunden och mig.

174189-329
Det var en engelsk domare vid namn Irene Horner (inte Irene Horny, Anna) som dömde.

174189-328
Ragge skötte sig mycket bra på bordet och lyfte lite sexigt på ena ögonbrynet åt domaren för att plocka poäng. Det fungerade.


Eftersom jag numera är en riktig hundnörd, jag erkänner, måste jag som stolt matte även skriva ned hans omdöme. Det blev så här:

Excellent head, good muzzle, typey expression, good front, good rear quarters, excellent feet, good body, nice tail-set, typical pug character, movement good, rolling gait.

Det braiga omdömet gav oss hederpris och en plats i finalen.

174189-331
Vi hade riktigt mysigt. Ragge hade en stor fan-club som bestod bland annat av Anna, mamma, Frida och papegojan Kalle.

Efter fem timmars väntan blev det slutligen dags för final. Precis innan vi skulle in byttes den engelska domaren ut. Lite synd eftersom Rags verkade ligga på plus där.

174189-332
Lite peptalk innan finalen...

174189-333
...men det hjälpte inte. Den ny domaren, Camilla nånting, tittade inte ens på Raggarn som gjorde sitt bästa för att se snygg ut.

Men Ragge var nöjd ändå! Nästnästa helg åker vi till Sharpman på en ny utställning och då vinner vi, eller inte...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fjanta omkring på plan kan du Ragge men inte svara på brev och enkäter. Besviken Putte Tass

2007-05-08 @ 12:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback