Fnitter vid Vuxen(?) Ålder (Ninni)

Det är mycket nu. Varje minut av min fritid är uppbokad och jobbet är för stunden ingen picknick direkt. Men jag sover gott om nätterna!

Kvällen har spenderats i Linköping på SLE-afton. Det var lärorikt, fast det kunde slutat illa. Anna och jag fick nämligen ett sånt där fjortisfnissanfall när föreläsningen skulle börja.

Undra om vi någonsin kommer växa ifrån dem? Fnissanfallen alltså. De ställer faktiskt till problem, vi har till och med nästan blivit utslängda från kören på grund av detta. Den gången berodde det på att solisten sjöng "... om morgon ståndar solen ..."  Ja ni fattar ju. Eftersom textraden fanns med i refrängen sjöng solisten den om och om igen med sin seriösa operastämma i kyrkan. Så mogna är vi, lillasyster och jag.

Hur som helst. Idag visade föreläsaren lite läskiga bilder. Det räckte för att vi skärpa till oss.

Nu är det dags att sluta de violblå (eller diskvattenfärgade, som farmor säger) för kvällen.
Nighty night.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback