Ett minne (Anna)

En gång var det en kille som bjöd hem mig till sig för att se på film, en dejt alltså. Jag ville inte alls träffa honom på det viset som han ville, men eftersom jag inte kan säga nej till folk så blev det som det blev. Ja, jag sa ja,  jag kan väl komma på söndagkväll. Men hur skulle jag göra för att han skulle förstå att jag inte ville ha något romantiskt med honom? Vad kan man hitta på? Jo, jag gjorde två saker:
1) Jag klädde mig i sjuka kläder för att han skulle tycka jag var ful och konstig. Jag satte på mig ett par väldigt färgglada skor, rosa benvärmare, tights (det var låååångt innan det var modernt igen, typ 4 år sen), en rosa volangkjol, en ful tröja och ett par hiskligt fula solglasögon (hjärtformade).
2) Jag tog med mig Helena. Sjukt kul. Behöver jag säga att han inte ringde mer sen?

PS: En gång i sjuan gjorde jag slut med en kille genom att spela in ett fejkat samtal på ett band och sen spela upp det för honom i telefon. Jag hade lagt in fina pauser där han skulle säga nåt och allt, men han kom på det ändå...

Kommentarer
Postat av: linda

Du är sjuk!

2007-07-02 @ 23:34:29
Postat av: Anna

Ja lite. Men stolt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback