Dog Show (Ninni)

Oj! Nu var det länge sen jag bloggade. Lillasyster är sur... Men, det är mycke' nu helt enkelt.

Idag har jag och min kära väninna Hanna (som följde med mindre frivilligt) varit på hundutställning. Jag har ju gett mig på ett seriöst försök att ta mig in i hundutställningarnas förtrollade värld. Det är mycket lustigt folk kan jag säga. Dessutom har nästan alla midjeväska! Big NO NO! Praktiskt, ja kanske, men inte speciellt snyggt.

Hur som helst skötte sig Raggarn riktigt bra. Det blev en etta och hederspris. Inga allvarligare incidenter inträffade, förutom när Ragge bet domaren, en sydafrikan i väldigt stor keps, i fingret när han skulle kolla tänderna.

174189-523

Eftersom Ragge fick en etta och därmed är helt ok exteriört ska han bara ögonlysas innan han kan bli av med oskulden. Den tänkta damen heter Olympia och var också med idag.

174189-520
Domaren, Ragges uppfödare Ylva och Olympia.

Det finns även helt normala människor på utställningar. En av dem var min syssling Helene som jag träffar alldeles för sällan. Hon berättade roliga historier om när min lillasyster var liten och sjövild och kissade på golvet. HA!

174189-521
Helene och hennes Shiba-hund (som jag inte minns vad den hette.. Förlåt...) Men väldigt fin var han i alla fall.



Kommentarer
Postat av: Anna

Vaddå, jag kissar fortfarande på golvet ibland...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback