Vilken underbar morgon! (Ninni)

Idag blir en redig gymnastikdag!! I love it! Det känns som om vi skriver så jämnt, men vi är inne i ett sånt himla bra flyt just nu. Det mesta går som på räls och varven inför tävlingen i Södertälje (som jag missar :( ) börjar sitta så smått. Alla grupper är proppfulla med ungar och vi har även plockat in några nya unga talanger i tävlingstruppen.


Södertälje

Man får höra mycket kul man har med barn att göra och Anna och jag skrattar ofta ihjäl oss lite grann. Här kommer tre!

3. Anna och jag pratar med två av våra lite nyare gymnaster i omklädningsrummet efter en träning:
- Vi vet massor saker om er! säger tjejerna som är i 9-årsåldern.
- Jaha?! Vad kul! Vad vet ni då då? svarar vi.
- Vi har skrivit tvåhundra faktameningar om er.
- OJ! Det var inte illa! säger vi.
- Sen skrev vi ut eran blogg. Det blev massor papper i skrivaren och pappa blev arg.


Skrivare

2. Mitt i stretchingen:
- Jag brukar träna på att prata som Anna gör när jag hemma, säger en av våra yngsta gymnaster.
- Jaha, svarar jag. Hur pratar Anna då?
- Så här: tjejen demonstrerar en kraftig läsp genom att stoppa tungan mellan underläppen och tänderna.
Jag dog av skratt och Anna blev bara lite förolämpad.


En person som kanske läspar

1. Ett av hoppen man gör på trampetten kallas ljushopp. Normalt sett när våra gymnaster ska hoppa tecknar de åt oss vilket hopp de ska göra. En del av våra yngre förmågor har ännu inte koll på tecknen utan brukar istället ropa vilket hopp de ska göra. När en av dem skulle hoppa skriker hon JESUSHOPP så att det ekar i hela hallen. Inte så himla ologiskt ändå, faktiskt. Som jesus på korset med sträckta vrister och allt. Så nu kallar vi ljushopp för jesushopp istället. :)

 
Ljushopp och Jesushopp. Vad är vad, egentligen?


Nu till något helt annat!
Vill man, kan man nu köpa disktrasor av våra tjejer igen. Kom igen och supporta WGF nu! Vi behöver nya redskap så att vi kan bli ännu bättre!


Disktrasa


För övrigt blir jag så imponerad av alla vasaloppsåkare. Det enda vasalopp jag skulle kunna tänkas ta mig igenom är barnens vasalopp, men där får man väl inte vara med som 30-plussare. Men det ser onekligen väldigt härligt ut (på TV'n) och lite skidsugen blir man allt.



Tjoho!

Jahopp. Det får väl vara allt för nu! Det här inlägget blev rörigt så det förslår, men så är det också en enda röra i mitt huvud oftast. :)

Nu ska jag sparka igång den här dagen på riktigt!
Hej svejs!


P.s. Min klass säljer New body sport-/underkläder för att åka på en andra klassresa. Tydligen är det många som VILL köpa dessa kläder som inte går att få tag i i butik. Hör av er till mig om ni t.ex. är i behov av bra och billiga strumpor. :)


Lite trosor och strumpor

Kommentarer
Postat av: Ingela

Bra !!!! Du kanske skulle bli försäljare oxå ;-) Tack för att du hjälper din 6:a !! kraaam Ingela

2011-03-06 @ 19:28:01
Postat av: Lotta

Mina förra disktrasor börjar ta slut, så jag köper gärna ett gäng till. Lägg undan! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback