Semester! (Ninni)

Vet ni..? Jag har hela 7,5 lediga veckor framför mig.
Behöver jag tillägga att det känns fantastiskt? ;)



I söndags debuterade jag som tävlingsgolfare ihop med min lagkompis Åsa. Vi tillbringade 5,5 timmar utomhus i hällregn. Jag var så genomblöt när vi kom hem att det till och med gick att vrida ur trosorna (eller "underbyxorna" som en del väljer att kalla dem..) Vi kom sist, så klart, men inte med så stor poängskillnad som befarat. Resultatet var faktiskt riktigt bra under rådande omständigheter.




I måndags hade vi guldkantsdag på jobbet. Den här gången var det firande som stod på schemat. På förmiddagen tackade vi av en kollega som slutar och på eftermiddagen ordnades det fru-mö-hippa (fröhippa) för Linda och Emma.


Det var så skoj för ingen av dem hade anat något, och de blev så överraskade. De båda var mycket modiga och ställde snällt upp på de olika brudduellerna. På kvällen hade det utlovats nakenchock...
Efter att Helen hade hållit ett vackert litet anförande om äktenskapet och om att åldras tillsammans var det dags för Elin, Johanna, Pia och mig att köra ett litet spex.

Läsårets två sista arbetsdagar har jag ägnat åt att flytta. På jobbet alltså. Jag har flyttat från mitt stora ljusa fina klassrum, till ett mindre och mörkare. Men det blev riktigt bra och nu ser jag fram emot att flytta in där till hösten. Vi kommer att få det bra där, jag och min lilla trea. :)




Idag har jag mest varit en fara för min omgivning och det gäller både djur och människor. Åsa och jag har varit och spelat golf, och på hål 18 gjorde jag en äkta birdie. Vad kul! tänker säkert ni nu.. Det var det inte, kan jag lova. Särskilt inte för den lilla pippifågeln. Där satt den glatt visslande i ett träd och skötte sina egna affärer när den plötsligt träffades av en stenhård golfboll. Jag fick chock och dåligt samvete följt av en fnissattack. Det kan bli så ibland när man är i chock, har jag hört.


Den andra idiotgrejen för dagen var när jag sparkade fotboll i mina hårda tjocka sköna tofflor. Anna stod i mål, och bollsäker som jag är fick jag till ett stenhårt skott, även här. Tyvärr följde även toffeln med och träffade Anna mitt i ansiktet. Jag borde nog låsas in! Eller få bollförbud.

 Eller 


Nu ska jag sova! Måste se till att få lite skönhetsömn inför midsommar.
Imorgon ringer klockan... inte alls!!!

Sov så gott!

Kommentarer
Postat av: Emma

Härligt tjejen!

7 långa semesterveckor framför oss, nu är det bara att njuta och ladda batterierna inför hösten!!



Måste säga att det var fantastiskt kul på guldkantsmåndagen! Nakenchocken förlängde mitt liv enormt, länge sedan jag skrattade så mycket!!



Stor kram! / Emma

2011-06-26 @ 13:49:07
Postat av: Anonym

En heeeelt makalöst sanslös dag och kväll, nakenchocken var heeelt outstanding, särskilt första solonumret Ninni hihi :D

2011-06-26 @ 22:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback