Frankie goes to Mantorp (Ninni)

Förra helgen var Frankie här. Hon kom fredag eftermiddag och åkte måndag morgon. Mest blev det hemmamys med mycket prat, skratt, minnen och knasigheter, men på lördagen gick vi ut i Linköping. Först middag på nya Gjingis sen blev det Platå.

När vi träffades första gången var Frankie nio år. Nu är hon 21. Det är så spännande umgås nu när vi är på ungefär samma nivå och jämlika.

För herregud så osams vi kunde bli! Frankie kunde vara ett riktigt litet monster. (Aldrig jag! Vad trodde ni??!!) Ganska långsur kunde hon vara också så det brukade behövas nån natt för att hennes humör skulle lägga sig. Flera gånger vaknade jag av att Frankie skickade in ett I'm sorry-kort under min sovrumsdörr där hon skrev hur mycket hon ångrade sig och hur mycket hon älskade mig. Gullegumman. Hennes systrar var betydligt lättare att ha och göra med, men det är trots det - eller kanske på grund av det - Frankie som jag står allra närmst.

Ett minne som jag blir fnissig av är när FRankie, Maddie och en tjejkompis smög in på mitt rum och provade mina bikinitoppar och bh'ar. De hade inte räknat med att jag skulle komma hem tidigare och ni kan ju förstå hur mycket jag skrattade när jag hittade de tjejerna. De stod i min säng med diverse sprayflaskor som mickar och sjöng nån spice girls-sång med avancerad koreografi. På sig hade de nämnda toppar och för att fylla ut dem hade de rullat ihop en riklig mängd strumpor. De hade dessutom frikostigt använt sig av min rouge och ögonskugga.

Jag har en mängd roliga minnen som dessa, men dem sparar jag i en liten burk av guld.

Nu ska ni få se lite bilder från helgen:


Frankie med sina två f.d. au pairer - jag och Malin.


Stefan och Franx.

Sen blev det som sagt utgång. Vi var ett glatt gäng som partajade loss; Anna, Perra, Malin, Stefan, Cici, Daniel. Och så jag och per och Frankie förstås. :)










En toppenhelg blev det! Tror inte att det dröjer så länge till Frankie kommer hit igen. Och jag skulle tro att hon tar med sig Maddie då. LOVELY!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback