Heldag i Linköping (Ninni)

Hela måndagen spenderades i förstklassigt sällskap. Vi gjorde stan, kan man säga.

Jag shoppade lite småsaker. Vad sägs om de här gulliga vantarna som man kan inhandla på
Sportif Unlimited.

Vantar "Kim" - Pink

Nya tekoppar köpte jag på Indiska.
(Den syns ju inte så bra eftersom den är vit, men jag kan intyga att de är fina. Och viktigast av allt, de är goda att dricka te ur.)


Vi var på Storan och åt lunch. Jag mumsade i mig:
1183870_high_res_320x480
Just det, Ceasarsallad. Smaskens!

Sen gick vi på bio. Vi såg:

Som gammalt Cosmonova-fan (det, eller Naturhistoriska, var ju min arbetsplats under ett år) älskar jag allt som har med 3D att göra. Trots att det är en animerad film var havsmiljön otroligt vacker. (Och lite ruggig emellanåt, det var tydligt att man har velat visa människans negativa påverkan på miljön.) Mitt sällskap var helt fascinerad av 3D-effekterna och vi skrattade högt en väldans massa. Kul!!

Efter att ha gått loss på rean på Blomsterlandet begav vi oss tillbaka till Mantorp och Vifolkahallen. Där blev det gymnastik för hela slanten. Det är ju lov och då har vi alltid fritt med våra yngre grupper. Det är totalt high life då! Galet vad lyckliga barn kan vara av att springa runt i en gymnastikhall. Med truppen körde vi desto hårdare. Det blev ett riktigt tufft pass, faktiskt. Vi laddar ju inför tävlingen på söndag!

Nu ska jag strax ta en promenad hem till föräldrarna där jag har bjudit in mig på lunch. Ikväll blir det en sväng till Strålsnäs för födelsedagsfirande.

Ha en fin tisdag alla!


Kommentarer
Postat av: Hanna K

Nya tekoppar! Ingen ny tekanna :-0 !!!?

2010-11-02 @ 15:47:00
Postat av: Ninni

Hahaha! Det var ju det jag egentligen letade efter... ;)

Postat av: Åsa

Caesarsallad yummieyummie, men det såg lite snålt ut med parmesanosten va;-)

2010-11-02 @ 20:29:30
Postat av: Pauline

Det låter som du har haft en härlig start på höstlovet. Hoppas hela veckan blir lika härlig! Njut!

2010-11-02 @ 20:50:05
Postat av: Ninni

Åsa.. I min värld är det ALLTID för snålt med parmesanosten.. ;)

Tack Pauline! Jag ska njuta allt jag kan! Hoppas att du också har det bra. Kul att se att huset "växer". :)

2010-11-02 @ 22:56:58
URL: http://kellandersisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback