Gymnastiktävling i Motala (Ninni)

Om det nu har undgått någon så var vi alltså på gymnastiktävling i Motala idag. Vi var med utom tävlan eftersom vi inte har något fristående (Det är ju så tråååkigt! Men vi måste nog sätta ihop ett program snart.) men planen var att ge gärnet på tumblingen och trampetten. Och det gjorde vi! Tjejerna var så otroligt tappra och duktiga och jag tror att allihop var väldigt nöjda med sin dag.

Det märks att vi är en liten förening när vi är ute och tävlar. De andra klubbarna kan ju ha med sig runt 50 gymnaster som tävlar i flera olika klasser, och vi är ju bara två väldigt små lag. Tur att Motalatjejerna är snälla och hejar på oss när vi tävlar, annars skulle det vara ganska tyst.


Defileringen. Varför tänker jag bara på travhästar varenda gång de andra ledarna pratar om defilering?


Dags för första grenen för lag A, våra yngre tjejer. De är så söta att det inte är klokt.


De gjorde kanonvarv! Vi är väldigt nöjda med dem. Här hjular Kajsa.


Halva nöjet är ju att se andra duktiga gymnaster och på den här bilden verkar tjejerna verkligen ha sett något intressant.


Ett lag med bara killar i! Minsann! Det är kul att se killar köra gymnastik för de satsar på ett helt annat sätt en tjejer. Så är det faktiskt! Kolla bara på den här killens höjd. Fast de utför inte övningarna lika snyggt och smidigt som tjejerna. Se där, då var dagens generalisering avklarad.


Dags för lag B på tumblingen. De var också helt suveräna. Särskilt tuff var Josse, som fick gå in och ta några av Ebbas moment när Ebba inte kunde vara med. Att göra en ny övning första gången på tävling, och dessutom göra det riktigt bra, är inte illa.


Här ser ni Anna göra sträckt volt.


Trampetten var dagens bästa. För båda lagen.




Anna och jag fick släpa på vår pinsamt dåliga trampett. Fram och tillbaka. Just nu säljer tjejerna disktrasor. När de har sålt allihop ska de få en ny trampett och det behövs! Så om det kommer någon till er och säljer disktrasor tycker jag att ni ska köpa minst tre paket för att stödja ungdomsidrotten!


En ny erfarenhet för oss var "kiss and cry corner" som i själva verket var en ranglig träbänk. Där fick man sitta och vänta på poängen och det var allt lite pirrigt, tyckte tjejerna.


Anna väntar på att det ska bli vår tur att hoppa plint.


Lag B - trampett.


Fina raka ljushopp. Här ser ni Emma.


Grupperad volt av Elin


Och en fin pikerad volt. Elin igen.


Anna gör överslag.


Vi hade ju sagt på förhand att poängen inte var så intressanta, men nu när vi fick så fina siffror är vi väldigt glada för det!

Vi avslutade med gruppfotografering. Här är alla våra duktiga tjejer!


Och så fick Anna och jag vara med på en bild också. :-)


Vilken dag! Jag talar för både Anna och mig när jag skriver att vi är trötta, men väldigt nöjda och glada!

Kommentarer
Postat av: Anna

vi var superbra! :)<3

Postat av: Elin Fräsén

Vi ägde <3 :)

2010-02-07 @ 19:53:08
URL: http://niilleeh.blogg.se/
Postat av: Rolf Andersson

Tack Ninni för bilderna, kul att kunna sitta här uppe i Leksand och kunna se Kajsa (mitt barnbarn) och hennes kompisars fina insats i Motala

2010-02-07 @ 20:20:02
Postat av: Alexandra

de viktigaste är att ha kul o det verkar ni verkligen ha. Det vinner man på i längden...vänta ni...snart står ni på prispallen =)

2010-02-08 @ 09:51:53
URL: http://fiestadfogdegard.blogg.se/
Postat av: Åsa

Här går det bra att sälja disktrasor! Välkomna till klarbärsstigen tjejer!!

2010-02-08 @ 19:15:29
Postat av: Ninni

Elin och Anna: Ni var superduperbäst. Ni ÄGDE! ;-)



Rolf: Vad roligt!! Välkommen till bloggen! Jag har några fina bilder till på Kajsa som kommer så småningom.



Alle: Om vi har kul!! Och jag tror att du har rätt... ;-)



Åsa: TACK, vad snäll du är! Jag tänkte ta med ett gäng till lärarrummet, köp gärna!!

2010-02-08 @ 21:32:34
URL: http://kellandersisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback