Korvstafett! (Ninni)

På familjedagen på Klubbarp för ett tag sedan anordnades den årliga korvstafetten. Ok, det var egentligen därför vi åkte dit. Ragge hade en gammal titel att försvara. Och om man är hund och har våteksem är inte hundutställningar det allra bästa forumet, då passar sånt som har med mat att göra bättre. Det tycker nog i alla fall Ragge Ragnarsson.

Man kan se på bilderna hur laddade Joppe och Ragge (hmf.. ok, Anna och jag..) är i jämförelse med alla andra.

Klara..



Färdiga..



GÅ! (Man kan nästan tro att Anna och jag hade startblock. )



Här kan man se hur jag sliter en korv ur munnen på Ragge för att hinna få tag i poänglappen innan han sväljer. Han är ju så att säga en aning glupsk.


Joppe däremot tyckte att korven var äcklig, så han sniffade bara fram korvbitarna och lät dem sen vara. (Man kan också kalla detta taktik. De andra hundarna sniffade ju på så sätt upp korvbitar utan poänglappar. Hehe..)


Det belv en jordskredsseger och Anna och jag kom på delad förstaplats med 17 poäng var. Det här måste ju bara in på mitt CV!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback