Helgen (Ninni)

Jag har haft en bra helg.

Igår gick Per och jag en golfrunda. Det tog hemskt lång tid och gick riktigt dåligt. Så är det ibland. När vi kom hem ägnade vi oss åt en massa hemmasysslor och jag ... trumvirvel... SYDDE! Det ni! Jag är urdålig på sånt, men det blev riktigt bra. Nu har ny pinnstolssoffan på uteplatsen fått fina dynor.

Idag har vi försökt att måla huset eftersom det inte skulle regna. Äntligen. Det där målandet blir man ju aldrig klar med i det här vädret. Tyvärr stördes vi konstant av ca en miljard getingar som har bestämt sig för att bygga bo hos oss. Hemska är vad de är! Och inte är de blyga heller. De kryper gärna in under kläderna till ställen som man absolut inte vill ha getingar på.

Sen fick vi besök av Anna och Martin. Det blev en lååång middag med mycket prat. En perfekt söndagskväll!

Nu laddar jag inför skolstart imorgon. Det ska bli så roligt att ta emot alla härliga ungdomar igen! Tänk att mina elever gå i sexan redan. De började ju nyss fyran.

Ha en fin vecka alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback