Frankies födelsedagsfest (Ninni)

Under lördagen rådde febril aktivitet i the Old Vicarage. Alla hjälpte till med ditten och datten för att få allt klart till kvällen.


Poolhuset redo att bli invaderat.


Per hälpte till med det tekniska.


Farfar Brian rockade loss med högtryckstvätten.


Maddie tar en sittpaus


Jag ansvarade för bordsdekorationerna... Hmm..


Tillfälliga killtoaletten


Farmor Joyce fixade med lite av varje inomhus.

Till sist var det dags för festen.


Partytältet var som ett cirkustält.


Gästerna anlände. Ca 100 stycken totalt.


Kevin med två av sina vackra döttrar Maddie och Frankie.


Jag och mormor Frances.


Kusinerna Millie, Georgia, Maya och Amalie.


Party, party..


Rätt vad det var dök en mexikansk orkester upp från ingenstans. Kevin höll tal "på svenskt vis" och alla sjöng för den något generade Frankie.


Barnens mormor och morfar - Frances och John a.k.a. Bunny och Crusty.


Kevin diggar.


Kevins dotter Jess, Joyce och Brian.


Woop, woop!


En vän från förr. Emma och hennes man Paul.


Det här var skoj. Några tjejer trodde att Per var mingelfotograf från någon fancy tidning och frågade om han kunde fota dem. Självklart spelade han med!








Kvällens mat - lyxhamburgare och lyxvarmkorv - kom i små söta paket från den här vagnen. Kul idé!



Ungefär här spårade festen ur en aning. Det kan lätt bli så när det är öppen bar och majoriteten av gästerna är under 21. Vi "vuxna" fick på alla möjliga sätt styra upp det hela. Resten av natten spenderades med att städa, städa och städa. Främst kvällens efterrätt - Brownies - som hade kladdats överallt. Men hellre brownies än kräks, som det nya ordsprålet lyder. För kräks förekom också en del... Trots det så var det en vansinnigt rolig kväll. För mig var det särskilt roligt att träffa människor som jag såg väldigt ofta då jag bodde i London och som jag nu inte hade sett sedan Louise's stora 50-årfest för 8 år sedan. Ja, herregud så skoj det var!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback