Wille - vilken kille! (Ninni)

Idag tyckte tydligen Lotta att jag vid 30 års ålder borde börja rida häst istället för ponny.
Kanske att hon har rätt. ;-)
Så nu får ni bloggläsare göra en ny bekantskap.

Det här är Wille.
Stor som en älg, snäll som en ko och fin som guldsmycken. Med diamanter på.


När jag väl hade kommit upp (Ja, jag fick använda stegpallen. Vad är det med det då??) så kändes han inte så stor längre. Bitvis kändes det till och med riktigt bra. Sen var det ju det där med att sitta ner i traven...


Jag provade att lägga undan stigbyglarna ett tag för att komma ner bättre, men jag flög och flaxade visst bara ännu mer.. Dessutom var jag för kort för stiglädren. Jag fick göra som när man var jätteliten och red och snurrade stiglädren två varv runt stigbyglarna. Salam, som brukar rida Wille, är liiite längre än vad jag är.


Men visst är han fin??!! 
Och om traven var svår så tog vi igen det i galoppen. Underbar galopp!
Mysig var han också. En sån häst som man kan klappa och killa och gosa med hur länge som helst.


Gladast för dagen var utan tvekan Grappo Kellander. Han struttade omkring med sin selektiva hörsel och trivdes som fisken i vattnet. Eller kanske hunden i stallet.


På slutet fick han till och med en kompis. Timmie och han var nästa lika stora.
:-)

Det var som vanligt en mycket rolig kväll på
Rappestad Ridklubb.
Och Salam, om du läser det här, TACK för att jag fick låna din kille!
:-)

Kommentarer
Postat av: Alexandra

han var jättefin o jag tycker inte du ser liten ut på honom. Ser helt lagom ut, o pallen, vem får inte använda den?

Postat av: Jossew

Jag red Wille i måndags. Jag fick också snurra. ;)

Han är jättemysig!! Kram

2009-09-09 @ 22:18:45
URL: http://www.nogg.se/zmilla
Postat av: Salam

Varsågod..:D

Visst är han fin Wille! Roligt att det gick bra för dig! Vad kan det annars gå på en sådan super häst? ;) Hoppas vi ses snart!



/Salam

2009-09-10 @ 08:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback