Lite körig kväll. OBS! Ordvits :-) (Ninni)

Hej och hå vad det har gått undan idag.
Efter jobbet var det raka vägen till stallet. (Mer om det senare.)
Sen hem som ett skott för att börja med middagen.
Efter fem minuter ringer syrran i panik och vill att jag ska skjutsa ut henne till hundklubben för att hon ska kunna sno mammas bil.
Sagt och gjort. 
Jag skjutsar Anna, hämtar gammelhunden i bilen och hinner hem tio minuter för att äta middagen som Per har lagat färdigt.
Därefter tjofs tillbaka till hundklubben för att hämta mammsen och skjutsa hem henne.
När vi är halvägs hem kommer hon på att hennes husnyckel ligger kvar i bilen som nu befinner sig i stan med Anna.
Mamma hänger med hem, dricker te och mysar tills pappa kommer hem.
Sen skjutsa hem mamma.
Nu är klockan elva och jag har fortfarande inte duschat av mig hästlukten.
Antar att jag borde det...

Inser att detta är extremt ointressant läsning men var mest tvungen att förklara för mig själv varför jag inte har dammsugat eller tagit tag i monsterhögarna med tvätt, vilket var planen för kvällen.

Men Anna hade jätteroligt på sin gymnastik i alla fall, och det var ju det viktigaste. Plus att mamma och jag fick lite fin kvalitétstid. Vad är väl lite skit i hörnen då, egentligen?
Karlsbo, som lätt kan förväxlas med Jerusalems förstöring, kan man ju ta tag i en annan dag.

Nu ska jag duscha, sen kanske jag bloggar om kvällens roliga ridning. Beror på om bloggen vill, det har varit hopplöst att lägga upp bilder på sistone. En bild tar trehundra år, känns det som.
Men nåt ska man ju göra medans håret torkar.
Somnar jag med blött hår kommer jag se ut som ett penntroll imorgon och det vill jag inte.
Barnen kan bli rädda.

Hej på en stund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback