Internationella hjärnsläppsdagen (Ninni)

Det är ju en sån massa saker som uppmärksammas genom att få egna dagar.
Jag tycker att alla hjärnsläpp också är värda en egen dag. Till exempel torsdagen den 8/10. Annars kanske hjärnsläppen känner sig diskriminerade och måste äta lyckopiller. Det vore synd för då kanske de slutar att vara just hjärnsläpp och tänk vad tråkigt livet vore då.

På gymnastiken får barnen ofta hjärnsläpp. Idag var det till exempel en flicka som glömde att man ska hoppa jämnfota på trampetten och hoppade jämnhand istället. Det gick inte alls bra att stå på händer på en trampett. Men då har vi lärt oss det - även om det gjorde ont på den stackars flickan.

Här kommer ett annat hjärnsläpp.


Inga konstigheter. Gymnasterna gör en rondat ner från en plint. Häpp!


Om man inte heter Ebba och glömmer att man måste sätta händerna på plinten och istället dyker 120 cm rakt ner på ett golv med huvudet först. Där var det inte bara Ebbas hjärna som fick ett släpp. Jag släppte plinten. Anna släppte sig av ren och skär rädsla.

Och imorgon är det fredag. Ännu en vecka har svischat förbi. Bara två veckor kvar till höstlovet och efter det är det ju julafton. Typ.

Idag träffade jag en bloggläsare på Shell. Jag kände mig lite som en kändis. :-)
Tack för de fina orden Frida, jag blev jätteglad!
Det är så spännande, för Anna och jag har ju inte en susning om vilka ni är som läser.
Eller, en del vet vi ju så klart.
Men resten då? Vilka är ni?
Om ni törs så får ni gärna säga hej i kommentarsfältet.
Om ni inte törs så får jag väl fortsätta att vara nyfiken.
:-)

Nu kommer pappa Jim.
Mamma Eva har "syjunta" idag så han flyr fältet.

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: frida

hej anna o ninni! ja e alles kompis frida o läser er blogg varje dag:)

2009-10-08 @ 20:48:16
Postat av: Frida (från Shell)

Ni är absolut mina största idoler, speciellt nu när jag blir omnämnd i bloggen också! :) Även min kära syster och mor läser eran blogg så nu vet ni 3 läsare i.a.f!

2009-10-08 @ 20:56:09
Postat av: Åsa

Gillar också er blogg, även om jag fortfarande väntar Anna... Tycker dessutom att det känns lite begränsat med bara EN internationell hjärnsläppsdag, kan vi inte iaf ha en lokal också...i veckan...skulle passa mig perfekt;-)

2009-10-08 @ 21:09:03
Postat av: Sofia

Hej,

Fridas utlands-kompis Sofia här. Nu när Frida har gett upp sin blogg måste jag titta in på er blogg emellanåt och se om jag kan få några news om Frida och på köpet får jag ju en massa trevlig läsning om vad ni har för er. Dessutom får jag ju redan på vad som händer i metropolen, gammal Mantorpsbo som jag är :-)

2009-10-08 @ 22:24:45
Postat av: Marcus

hej

2009-10-09 @ 01:39:04
Postat av: Djävulen.

AJ =/ that's gotta hurt..

Postat av: Maja

hej hej. Jag hittade er blogg när jag googlade runt om gymnastik en gång. Sen dess läser jag ganska ofta. =)

2009-10-09 @ 12:10:29
Postat av: Jennie

Hej.

Jag läser er blogg med jämna mellanrum. Jag läser nu till förskollärare- grundskolelärare 1-6 och tycker det e skoj och inspirerande att läsa om ditt, Ninnis arbete. Speciellt roligt var det att läsa om ditt Storyline arbete! Jag har själv läst lite om Storyline och därför var det spännande att se hur det fungerade för dig och din klass i parktiken.



Tycker dessutom att ni skriver en mycket underhållande blogg och Ragge är en Superstar av rang. Keep up the good work!

2009-10-09 @ 14:06:49
Postat av: Malin B

Ninni, vill bara påminna så att du inte har glömt att det idag är ÄGGETS dag, fast det visste du säkert. Anna har väl självklart koll på det och firat med kanske 40 stekta ägg redan. puss puss

2009-10-09 @ 21:21:46
Postat av: Ninni

Så himla skoj!! Tack för alla roliga kommentarer. Även om det var ca 150 läsare som visade sig vara fegisar....



Frida1: Vad roligt att höra! Hoppas att vi ses snart hos våra gemensamma vänner!



Frida2: Nu blir jag nästan högfärdig! Idoler?? Vi?? Hihihi... Hälsa mammsen och syrran också!



Åsa: Jag väntar också på Anna... ;-) Vi kan väl komplettera hjärnsläppsdagen med Klantarseldagen? Ska vi säga varje måndag?



Sofia: Alltid trevligt att råka på en infödd mantorpsbo! Då ulovas härmed mer Mantorp och mer Frida3information. :-)



Marcus: Hej hej!



Djävulen: Det gjorde det. Mycket! Inte på mig alltså, utan på Ebba.



Maja: Vad spännande! Då hoppas jag att du har sett hur mycket våra duktiga tjejer har utvecklats det senaste året?!!! Tränar du själv?



Jennie: Och jag som inte bloggade så mycket om den senaste storylinen... Den blev så himla superlyckad! Min senaste heta jobbgrej är digitalt berättande. Ska berätta mer om det så småningom! Läser du här i Linköping? Jag tar emot studiebesök! ;-) Ragge hälsar och tackar för att du påpekade det självklara. Hans superstarighet.



Malin: Äggdag? Det hade jag faktiskt missat. Gissar att Anna inte har det... ;-) Puss

2009-10-10 @ 18:03:50
URL: http://kellandersisters.blogg.se/
Postat av: jennifer

Jag sitter ofta o skrattar när jag läser eran blogg. Passar min humor perfekt :)

2009-10-10 @ 19:03:50
URL: http://jeenniifer.blogg.se/
Postat av: Ninni

Grattis Jennifer!! Såg att ni hade utökat familjen med en söt liten flicka. Underbart!

2009-10-11 @ 00:09:26
URL: http://kellandersisters.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag ser fram emot att läsa om digitalt berättande.. Låter mycket intressant och väldigt "nutid".

Jag läser i Norrköping. Från böjan skulle jag bara bli förskollärare men kände ganska snart att jag ville bredda mig. Tror det är nyttigt att vara insatt i undervisningens olika stadier hela vägen från noll och uppåt. Jag gör min praktik i en klass 3 nu- Det är såå kul och väldigt lärorikt.

2009-10-11 @ 18:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback