Hopp och skutt var det här! (Ninni)

Idag har det hoppats och skuttats.
Först på jobbet när ingen såg.
Delvis för att få upp värmen, delvis för att jag kände för det.
Jag springer även i korridorerna ibland när barnen har gått hem och ingen ser.
För MAN FÅR INTE SPRINGA i korridorerna!
Det kommer ni väl ihåg från när ni gick i skolan?
Måste vara något slags behov jag har av att bryta mot regler.
Men så länge jag inte börjar snatta dumleklubbor på Shell så får det väl vara ok?

Men det var ju inte det jag skulle skriva om.
Hopp och skutt var det.
Vi har hoppat ikväll och jag har sagt det förr men jag säger det igen:
DET VAR SÅ ROLIGT!
Kom på mig själv att skratta högt flera gånger.

Lotta har åkt till Finland för att tävla med Generalen i Helsingfors så vi hade en annan tränare, Kristin. Hon hade klurat ut roliga och nyttiga övningar för oss. Lotta får vi följa via nätet i helgen. Vi håller tummar, tår och annat.

Jag är ju ringrostig så det förslår, fortfarande, men när man rider en gammal svensk mästare spelar det ingen roll. Han är så duktig, fast han börjar bli till åren kommen.

På min möhippa fick jag tävla med Pelé.
Jag var förvisso ensam i tävlingen, men ändå!
Anna skällde på mig innan för att jag inte visade tillräcklig hänsyn till mina medtävlare.
Vilka? undrade jag.

Så här såg det i alla fall ut när Pelle plutt och jag "tävlade" på världens bästa möhippa.
(Och ha nu överseende med stil och annat. Vid det här tillfället var det andra gången på 10 år som jag hoppade!)



Har ni sett ett stiligare ekipage?
:-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ohhh vad fint! :)

2009-10-14 @ 17:27:32
Postat av: Ninni

Tsss.... Tack. :-)

Postat av: Anonym

Jag ser när du hoppar och skuttar...

Kanske dags att börjar "Leifa" igen.

2009-10-14 @ 22:29:23
Postat av: Ninni

Javisst, ja! Vi har varit dåliga på leifingfronten på sistone. Fast å andra sidan har jag alltid misstänkt att det är lite av en vintersport, så säsongen kanske börjar först nu i oktober. :-)

2009-10-15 @ 06:34:54
URL: http://kellandersisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback