Fullt upp med att ha lov (Ninni)

Busy bee today!

Efter smarrig lunch hos föräldrarna åkte pappa och jag in till stan.
Vi började med ett besök på kyrkogården, hos min farfar och faster närmare bestämt.

Min farfar, Sture, slutade finnas för 20 år sedan men jag har ändå många, ganska starka minnen av honom. Han hade ett roligt och lite hest skratt som jag tyckte om. Han luktade alltid gott. Han brukade ha en kam med sig som han tog upp då och då för att "kamma till sig". Han åt alltid en skiva Skogaholmslimpa till maten. Ibland tog han Annas eller min näsa, men han sa inte näsa utan näse-päse, och sen skrattade han högt. Vi också. Men framförallt så var han precis så snäll som en farfar ska vara.

Min faster, Siv, försvann från oss för nästan 15 år sedan. Snart har jag levt längre utan henne än med henne. Oj, vad jag kan sakna henne ibland. Det gör mig ledsen att jag inte fick lära känna henne som vuxen. Hon var som ingen annan. Hon hade inga egna barn och Anna och jag var hennes änglar. Hon fanns ALLTID där för oss. Vi pysslade ofta. Alltid klippande och klistrande, läsande och skrivande. Det är nog så jag minns henne starkast. Hur vi alla satt runt ett bord och pysslade och pratade. Eller kanske i skogen, förresten. Vi gick ofta i skogen och plockade bär och blommor och så. Hon visste allt om växter. Antagligen lyssnade jag inte alltid så värst intresserat, men det var mysigt. Hon brukade ha blommigt höckle och förkläde på sig. Jävla cancer.

Sen åkte vi till farmor och pysslade om henne. Fikade och pratade och så.
Hon är krasslig, vår stackars farmor. Jävla åldrande. Måste vara hemskt att vara pigg på insidan och skruttig på utsidan.


Anna-pannan kom förbi efter jobbet.

Farmor blev fnissig när hon tittade på Annas piercing.
- Ta bort det där. Det är äckligt! sa hon.
- Ehhh.. Naeee, sa Anna.


Vi förgyllde i alla fall varandras dag en stund.

Sen snabbade vi oss tillbaka till Mantorp för att ha gymnastik.
Jag var med på lillgymnastiken idag. Det var kul för jag hinner aldrig det annars.
Så här söta är de, yrvädren.


Tänk vilken glädje det kan vara att kuta omkring i en gymnastikhall en ruggig oktoberkväll.
:-)

Sen kom de STORA tjejerna.
Vi körde vidare på vårt air floor.
Bjuder idag på ett litet klipp där Anna tränar rondat-sträckt salto, Ebba flickisar och Elin sidvolter.



Våra duktiga tjejer!
De är så BRA! (Om det nu har undgått någon..)
Förutom när de är klantarsel, men det händer lyckligtvis inte särskilt ofta.

Efter gymnastiken kom Malin hit på kvällste.
Vi har pratat, pratat och pratat lite till.
En alldeles utmärkt måndag, måste jag säga.

Imorgon blir det också fullt upp precis hela dagen.
Älska höstlov!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Älska höstlov:)

2009-10-27 @ 14:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback