Fit Dog Vs Fat Dog/Hot Dog (Ninni)

Ikväll har Anna haft avslutning på agilitykursen som hon har gått på tillsammans med joppe.
Mamma, Grappo, Ragge och jag åkte givetvis dit och hejade på!

Här följer ett litet smakprov på hur det SKA se ut när en hund hoppar agility..



Och här följer smakprov på hur det ser ut när Ragge "hoppar" agility.
Det ger er även inblick i hur det är att leva med en mops.
Det blir liksom inte alltid som man har tänkt...



Så klart bjuder jag även på en stilstudie i hur enkelt Joppe bemästrar övriga moment i agilitybanan.
Han är så duktig, lilla Joppe.
Helt övernaturligt intelligent, faktiskt!
Ingen hund har väl någonsin lärt sig agility så här snabbt?
Han lärde sig för övrigt att gå ovanligt tidigt också.
För att inte tala om hur tidigt han fick tänder och lärde sig att tala.
Det är verkligen något alldeles speciellt med vår Joppe.
:-)


Balanshindret


Slalomen


Klättergrejen


Vippbrädan

Och här är de frusna åskådarna.


Nu får det allt bli en kopp te så att jag får upp värmen igen.
Fasligt vad kallt det är ute!

Trevlig kväll alla readers!

Kommentarer
Postat av: anna

Jag tycker att du har lagt lite för lite fokus på min gula hästjacka från 1996... Annars, mycket bra!

Postat av: Jonas

Jag tycker det är Ragge som är övernaturligt intelligent, varför hoppa när det är enklare att gå under...??

2009-10-14 @ 22:42:32
Postat av: Anonym

Ragge är ju för söt. Rocco hade garanterat sprungit rakt igenom, inte ens försökt att springa under.

2009-10-15 @ 01:13:36
Postat av: Ninni

Anna: Nejdå, jag har inte missat din jacka.. Tänkte bara att den var värd ett helt eget inlägg någon annan dag. ;-)

Jonas: Vet du, det var precis det Ragge sa när jag frågade honom. Vi får hoppas att han inte träffar Abbe och berättar om den här tekniken innan du ska hoppa med honom nästa gång... ;-)

Linda: Det gjorde Ragge förra gången jag provade, så man får väl säga att han gör framsteg? Han rev ju i alla fall inte den här gången. :-)



KRAM!

2009-10-15 @ 06:39:21
URL: http://kellandersisters.blogg.se/
Postat av: Mopsen Bosse

Bravo Ragge ! Varför anstränga sig i onödan? Låt de andra jobba istället - de som inte har en mopshjärna, dvs...Tass på dig brorsan, hälsar mopsen Bosse.

2009-10-16 @ 00:10:32
URL: http://www.mopsenbosse.se
Postat av: Ragge

Tjena brorsan!

Hur hänger det? Länge sen nu.

Ja som du ser lurade jag tvåbeningarna så det stod härliga till. Man undrar ju om de är dumma i huvudet, ibland. Varför skulle man vilja hoppa över ett hinder för att få godis, när det räcker med att vifta lite på knorren och blinka vackert med ögonen?

Ha't fint. Och ta det lugnt med garnnystanen!

High tass. R

2009-10-17 @ 17:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback