Vinprovning (Ninni)

Igår kväll var vi på travet där Mantorps företagarförening hade anordnat vinprovning.
Correns vinskribent, jag skulle vilja kalla honom Palander.. kanske? eller nåt.., visade på stor expertis i området och vi fattade väl ungefär hälften.





Det sörplades och luktades och skakades och smakades och sörplades lite till.


Jag hamnade bredvid Klämmestorpsskolans alldeles egna "mattant". Cissi. Och hon är allt annat än en tant! Jag skulle vilja påstå att vi har ovanligt bra mat hos oss på Klämman. Och mycket av det är Cissis förtjänst!

Efter vinandet bjöds det på Italiensk buffé. Smaskens!


Per och svärmor Mia.


Jag och svärfar Janne.

Sen blev det styrdans. Gabriel bjöd upp och då tackar man så klart JA!


Gabriel var rädd att Per skulle bli svartis och arg av vårt dansande.
Lyckligtvis höll sig Per lugn och ställde inte till med några scener.
:-)



Lite ofrivilligt kareokande blev det på det.


Som ni ser var stämningen på topp!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vi var där.hoppas att det blir flera såna kvällar .

2009-10-18 @ 22:05:38
Postat av: Alexandra

Nu förstår jag varför mamma säger att Gabbe snart växer om mig, han börjar bli lång....eller är det vi som är korta?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback