Jag är med finne! (Ninni)

Och inte vilken finne som helst, utan finnen från helvetet.
Finnen som får alla andra finnar att framstå som pyttesmå prickar.
The mother of all finnar!

Den sitter på min haka och blänker lika vackert som en julgranskula i december.

Per är rädd för den.
Han tyckte att den stirrade på honom när vi tittade på Idol igår.
Han kan ha haft rätt.
Han har verkligen ansträngt sig för att hålla sig väl med den.
Här följer ett mycket litet urval:
"Jag ska laga kvällsmat nu. Har din finne några allergier?"
"Jag pratade inte med dig utan med finnen."
"Finnen kanske vill ringa och rösta? Det kan ju vara finnens röst som avgör hela Idol!"
"Ska jag bädda i gästrummet till finnen?"

Men sen, när vi skulle välja film, så gaddade finnen och jag ihop oss.
Vi var två mot en.
:-)



(Nu kräktes jag nästan lite grann när jag bildgooglade "finne". Det var riktigt äckligt.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback