Toastädning del 1 (Anna)

Med toa menar jag badrummet i allmänhet, inte bara själva koppen.

Idag har jag städat mitt badrum. Jag har städat det så att det är skinande rent och att jag har fått russinfingrar. I en ungefär två timmar har jag hållit på och putsat allt fån lister till kattlåda. Det är förjävla äckligt att städa badrummet.

Konstigt också att det ska vara så svårt att komma igång. Jag tittade på teve, jag spelade tevespel, jag ptratade med Ninni en timma i telefonen, sen med mamma typ en halvtimma, ja, sen började jag. Klockan kvart i tio ungefär. Tänk om jag gjort det direkt istället då skulle jag inte behövt vara så trött nu, och ha lite ångest för att jag ska upp snart igen. Imorn bär det av till doktorn för att lämna prover som vanligt. Hurray.


Ser ni vad kaklet skiner med Cillit Bang?
(Och ja, det är en hårboll som jag dragit upp ur avloppet som ligger på golvet, jag tog med den för att vara lite äcklig!)

Nä, nu ska jag läsa lite också. Städning och läsning. Jag är en sån tant. Nåja, jag kompenserar det genom att göra pruttljud med armhålan just nu!


(PS Om jag inte vore så trött skulle jag kanske berätta nys-prutt-tjut-historian, men det får bli en annan gång...)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Koppen?! Vad kissar du i??

2009-03-18 @ 21:40:45
Postat av: Anna

Hahaha, ja det kanske var fel ord på fel sak.



Jag kissar i handfatet som alla andra såklart. Den där stolen bredvid vet jag inte vad den är till för...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback