Ett under av effektivitet (Ninni)

Det har jag varit idag.
Hej och hå vad jag har hunnit med mycket.

Ett axplock från dagen:
- Varit i lkpg för diverse ärenden.
- Kommit fram till att det faktiskt finns tillfällen då extremt stiliga killar är extremt ovälkomna.
- Jobbat.
- Konferensat.
- Förberett för u-samtal och fyllt i alla elevernas pluppar i svenska i omdömesdatabasen. Imorgon tänkte jag hinna med all engelska.
- Hunnit med en massa annat pappersarbete som jag har skjutit upp.
- Varit på Slåttervägen och imponerats av mamma och pappas städ-/rensa bort och slänga döttrarnas grejer-humör.
- Tvingat Joppe att stå på utställningsbordet. Han skakade näsan hela tiden. Det är ingen tuffing det där. Till skillnad från Ragge, då.
- Bänkcoachat voltgruppen som var helt sjukt duktiga idag. Anna och Johanna var heta som två skållade tomater när de passade. Bara tre veckor kvar till tävlingen nu. Anna har nog ett eller annat skojigt kort att bjud på senare.

Och så en massa annat också så klart.
Nu är det dags att sova!

God natt på er!

P.s. Grattis till
Lotta som var så bra på tävlingarna i Mjölby igår. Dålig stil av mig som ny orförande i fan cluben att inte finnas där som stöd. (Hanna har blivit petad - så går det när man flyttar... - och är numera kassör. Ekonom som hon är.)


Kommentarer
Postat av: the teacher

Hej! Såg att du skulle fylla i omdömenspluppar. Vad använder ni för program? På min skola har vi världens sämsta grej - vi sitter och skriver i ett exceldokument.. suck.



/En annan fröken

2009-03-03 @ 06:04:20
Postat av: Alexandra

gud va du är duktig!!

Postat av: Lotta

Tack tack, jag hade så fullt upp att jag hade nog inte varit så rolig att heja på ändå...Ni har en ny chans på söndag, samma plats samma kanal...

2009-03-03 @ 22:52:41
URL: http://www.corren.se/pages/blog/hastar/
Postat av: Ninni

En annan fröken: Vi använder oss av podb. Känner du till det? Det finns en massa fördelar med det,men också en hel del nackdelar. Det jag just nu stör mig på att är att företaget podb skriver om och styckar upp kursplaner på det sättet som de tolkar styrdokumenten på. Många av oss lärare tolkar det dock lite annorlunda. De anser till exempel att eleverna ska kunna prata en hel del engelska redan i år ett. Många skolor börjar ju med engelska senare och då blir det helknäppt för vi måste ändå pluppa i och skicka hem att eleverna inte når målen. Och det är väl för sjutton klart att de inte gör när de inte har börjat än. Men det är tydligt och lätt att förstå för föräldrar. Ännu bättre kommer det nog att bli när varje ämne kompletteras med ett eget exempel. Det är det vi jobbar med just nu i kommunen och det ska vara klart till hösten. Exceldokument låter inget vidare...

Alle: Tack för peppet!

Lotta: Tror jag är upptagen hela dagen, men om du har nån start som ligger lite senare på eftermiddagen så borde det gå. Vore kul att se Wengo live! Han ser så fin ut!



Kram på er!

2009-03-04 @ 17:41:03
URL: http://kellandersisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback