Energi! (Ninni)

Underbart!
Inatt sov jag 12 timmar och det behövdes nog för nu är jag på G igen.
Efter en mycket bra men ganska kort dag på jobbet fick jag en väldans lust att städa, sortera, rensa och slänga.

Normalt så känner jag så här:



Men idag var det tvärt om.
Och det gäller ju som bekant att smida medans järnet är varmt, så jag har farit fram som en virvelvind här hemma.
Typ, så här:


Fast med lite mindre panik i blick.

Så nu är här så fint så!
Man kan frukostera på badrumsgolvet om man så önskar.
Varför någon nu skulle vilja det?

Jag har satt upp ett förbud för mig själv.
No more shopping av hudcreme och lotion!
Idag har jag slängt en hel kasse fina krämer som jag bara har använt typ en gång.
Förstår inte varför jag gör så?
De luktar så gott och känns lyxiga ch trevliga - och sen använder jag ju ändå bara min kära Fenuril.
Ja, den är inte särskilt sexig och luktar inte så gott men o så bra den är!
Särskilt så här års.
Vit som en snögubbe ska man bli men sen håller man sig len och mjuk hela dagen.

Nä, nu är det dags att tänka på kvällsmaten.
Vore det inte skönt om det ibland räckte med att tänka på den för att bli mätt?
Det är väl bäst att laga till nåt....
Tror bestämt att min energi precis tog slut.

Hej på en stund!

Kommentarer
Postat av: Anna2

kan du inte komma hem till oss och städa lite? jag är inte så sugen på att städa, vill hellre krypa upp i soffan och dra en filt över mig.

2009-03-04 @ 17:35:18
Postat av: Ninni

Ledsen gumman, men nu har jag också kommit till soffstadiet. Tänkte nog börja på en av dina böcker.

Postat av: frida

fenuril is the shit!

2009-03-04 @ 21:10:48
URL: http://fridur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback