Meddelande till allmänheten (Ninni)

Karlsbeach är just nu stängt på grund av sabotage.
Den avskyvärda handlingen skedde någon gång i gryningen och upptäcktes klockan 05.45 av makarna Kellander. Då låg mer en hälften av poolvattnet på den numera väldigt gröna gräsmattan.

Någon gärningsman har ännu inte identifierats och Polisen (Per) ber alla som har sett något att höra av sig.
De förhör som hållits under dagen pekar på att gärningsmannen är ca 25 cm hög, har en struttande gångstil, inte talar svenska och att han vid tillfälle för brottet bar svarta och vita kläder samt näbb.

Vi ber er iaktaga försiktighet då gärningsmannen är kraxig.


Kommentarer
Postat av: Hanna K

Trist!!!! Jag vill ju bada. Ni får sätta en fågelskrämma att vakta KB. Kanske en upplåsbar Barbara kan flyta omkring under nätterna? Men den kanske skulle locka andra profiler istället...blä! Då hade jag nog hellre valt alt 1.

2009-06-01 @ 23:16:26
Postat av: Anna

Det är ju vedervärdigt! RIP poolen, I love you.

Postat av: morfar

Bra och fyndigt skrivet, Ninni. Kul. Jag skrattade till och med högt och skrämde hustrun.

Har jag sagt grattis, för resten?

2009-06-02 @ 20:56:30
Postat av: Ninni

Hu Hanna!! Vilket otäckt förslag! Vi kör nog på fågelskrämman. Alternativet är att bygga ett badvaktstorn som Anna kan bo i.



Anna. Poolen älskade dig också. Ni hade ett fint förhållande som jag i ärlighetens namn alltid var lite avundsjuk på. Vi lyckades aldrig få det där starka bandet som ni hade. Vi får trösta oss med att han nog har det bra nu, poolen. Var han än är.



Jörgen. Tack ska du ha!!! Både för grattiset och berömmet! Känns som om jag är skyldig dig några tusen skratt efter alla Cnorrar som jag har garvat till. :-)

2009-06-03 @ 15:54:11
URL: http://kellandersisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback