Återinvigning av Karlsbeach (Ninni)

Så kom till sist dagen som så många har väntat på!

Imorse dukades det upp med "frukostbuffé" för att fira.
Den första badgästen, Anna så klart, ville inte vänta en halvtimme efter maten innan hon fick njuta av premiärdoppet. Men Karlsbeach proffessionella badvakt höll hårt på reglerna och Anna fick vackert vänta. Några olyckstillbud vill vi inte ha här. Sånt kan skada Karlsbeach fina rykte.



Tyvärr pågår reparationsarbete vid 50 cm bassängen. Byggarbetarna och landskapsarkitekten lovar att det ska stå klart inom några dagar, och ber badgästerna att ha överseende med röran.

Första doppet förevigades naturligtvis!





Annas omedelbara reaktion var "Min hjärna är förlamad!", något som vi i hennes närhet länge har misstänkt. I just det här fallet var det dock inte så konstigt eftersom badtemperaturen för närvarande är 12 grader Celcius men stigande.

Övriga gäster fick hålla sig på (gräs)mattan då det råder hundförbud i Karlsbeach's stora bassäng.


Efter denna lyckade invigning hälsar jag er nu varmt välkomna till
KARLSBEACH!

Kommentarer
Postat av: Lotta & Tilia

Nästa vecka kommer vi :) är ni hemma?



kram kram!

2009-06-30 @ 16:12:13
Postat av: Hanna

Jag som trodde att det var Ragge som var den professionella badvakten:-)



Vi kommer också nästa vecka! (alt söndag om ni är hemma) Ser fram emot frukostbuffén. För den ingår väl också??!!

2009-06-30 @ 16:21:30
Postat av: Anna

Tack för badningen, och ägget (eftersom jag hade med resten av frukosten själv, så gör det Hanna om du vill ha nån frulle!). Min kropp har nu återfått normal temperatur igen.

Postat av: Hanna

Snällt Anna att du tar med resten! Glöm inte att jag helst dricker grönt te.

2009-06-30 @ 23:17:10
Postat av: Alexandra

ja vill gärna komma o ta en topp när jag har semester!!!

2009-07-01 @ 09:50:59
Postat av: jennifer

Martin undrade om du skulle bli chockad om vi kom bort med handukarna i högsta hugg till KARLSBEACH, haha :)Han tyckte absolut vi skulle knalla bort hela familjen och hoppa i eran pool, för o sen hänvisa till att vi såg på nätet att de öppnat :)

2009-07-01 @ 10:59:23
URL: http://jeenniifer.blogg.se/
Postat av: Anna

HAHAHA, gör det jennifer =)

2009-07-01 @ 15:41:06
URL: http://kellandersisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback