Sommar-OS i Bankekind (Ninni)

I helgen var vi hos Barbro och Rolf för den årliga officiella Kvistolympiaden.
Hela familjen, inklusive hundar, tog sitt pick och pack och flyttade dit för en helg.
Det var precis lika trevligt och roligt som det är varje år.
SÅ god mat och väldigt många skratt.
Men. En sak är jag lite missnöjd med.
Anna vann!
Hur kunde det hända? undrar ni nog då.
Jodå, ni strax få en förklaring.

Det började precis som vanligt.
Stämningen var på topp!
Jag var laddad! Inte för överladdad, men riktigt jäkla kanonladdad!
Jag kände att det nog var mitt år i år.
Men så...


En till synes oskyldig bild. Vi lottar startordning. Går igenom lite regler.
Men vad är det jag har i handen?
Det ska jag tala om!
En ANNA SPECIAL, som hon var vänlig nog att servera mig strax innan start.

För er som ännu inte har fått erfara en sådan, har jag valt att illustrera detta med lite hemmagjord grafik.
Se här:


Ni förstår ju själva! Anna dopade sig genom att dopa alla andra! Hon hade för mycket blod i sitt alkoholomlopp. Eller var det vi som hade för mycket alkohol i vårt blodomlopp. Skit samma. Fusk var det i alla fall.

Här följer ett referat över tävlingen.


Per börjar med att försöka psyka den erfarne mästaren Rolf. Det hade han inget för. Jag kan redan här meddela att Per kom sist. Pappa i sin tur trash talkar Per. Själv väljer jag av någon anledning att doppa näsan i min Anna Special.


Första grenen går perfekt, trots att det bubblar i näsan. Bollen går igenom alla bågarna på ett slag. Full pott till mig.


Nu rycker Anna. Rolf ser bedrövat på. Redan på tredje grenen börjar vi andra tappa stinget.


Ja ni ser ju.. Nu har vi totalt tappat fokus.


Mamma börjar lattja med hundarna istället...


Vi diskuterar årets skomode...


Anna, däremot. Hon som inte har druckit en enda droppe. Hon håller tungan i rätt mun och drar fullständigt ifrån i kottkastningen. Här kan man säga att tävlingen avgörs.

Eftersom jag är känd för att vara en mycket god förlorare återstår nu inget annat än att gratulera den lilla apan.
Men nästa år. Då är det match igen. Och då SKA jag vinna!
MOAHAHA!

Kommentarer
Postat av: Pelle

Om jag inte visste bättre skulle jag tycka att det såg ut som om även Anna har på sig ett par såna där hockeyspelartofflor i plast.

2009-07-09 @ 19:57:09
Postat av: Pelle igen.

Men det är klart... what happens in Bankekind stays ju in Bankekind.

2009-07-09 @ 19:58:04
Postat av: auer

Bra Anna! Konstigt att du inte nämnde något om denna storseger på tåget idag? Ninni, du får komma igen nästa år. Eller så blir det Evas tur då. Jim tror jag bara på i bankvalvssquash.

2009-07-09 @ 20:51:36
Postat av: Ninni

Pelle. Du skulle ha hört hur mycket hon tjatade på Barbro om att få låna dem. Sen försökte hon byta till sig dem också. Mot Joppe. Det ville inte Barbro. Egentligen var det ju dumt av mig att bara lägga ut korten så här. De kunde ju ha varit bra att ha i utpressningssyfte. Jaja.. Hon får ju skämmas lite nu i alla fall. Att jag själv har hockeyspelartofflor gör inte så mycket. Jag är ju inte så där cool som alla på sportif är. :-)



Jörgen. Jag är också förvånad att hon inte berättade för dig om sina framgångar. Hon pratade nämligen om att ringa dig för att få in en artikel i sporten om den här viktiga segern. ;-) Räkna med att jag kommer igen nästa år!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback