Mjölby hockey (Anna)

Ikväll har jag och Johanna (och hennes föräldrar) varit på hockey. LHC, tänker ni. Nej nej. MJÖLBY hockey. Oj de hade fart på skridskorna ni! Det yrde is runt skenorna på dem. Eller så. Eller kanske inte så mycket. Det är lite roligare hockey att titta på ett elitserielag. Mjölby känns ju lite so crap i jämförelse. Men vad mycket mysigare det är i en lite hall där man kan se allt och så. Inte behöva titta på jumbotronen för att se matchen. Det är roligare.

Johanna och jag hade jättekul och visade ut folk till höger och vänster. I matchen var det inte så mycket utvisningar dock. De petade bara lite på varann. Jag vill se riktiga manstacklingar så tänder ryker och puckar skjuts i skrevet på varann. Det är hockey det! Nu vann iallafall Mjölby med 4-3. Det var väl trevligt för dem.

Jag är ganska dålig på skridskor. JAg ville bara berätta det. Och skjuta iväg en puck kan jag inte ens. Den är för tung. Klubban i sig är nästan för tung. Men å andra sidan så är väl damhockey något av det tråkigaste som finns att titta på. Sen kommer damfotboll.

Idag har det inventerats. Jag har gjort alla kläder i affären och Pelle har gjort skor och jeans. Imorn ska jag göra lagret. Det är inte jättekul att inventera, det är det inte. Men det går ju ganska fort.

Ha en fin kväll och glöm inte gå in på
Sportifbloggen. Den är fin.

Kommentarer
Postat av: Tania

Damfotboll är roligare än daminnebandy kan jag lova :)

Postat av: Linus B

damfotboll är nog tråkigast av alla sporter, trist med sant =)

2009-01-08 @ 13:33:43
Postat av: Anna

Ja, innebandy är inte så särskilt kul att titta på över huvud taget. Så daminnebandy måste väl vara snäppet värre då. Du har rätt Tania.

Och bra Linus att jag får medhåll :)

2009-01-08 @ 20:05:56
URL: http://kellandersisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback