Middagen (Ninni)

Så var det dags för middagen.


Maten var beställd från Östenssons. Det gäller att inte göra det onödigt svårt för sig när det vankas kalas. Det bjöds på exotisk planka. Eller var det erotisk planka?


Alle och jag (mest Alle) hade lagt ner mycket jobb på att få till en bra bordsplacering. Alla verkar ha blivit nöjda så vi får väl säga att det lyckades.


Alexandra drar ordningsreglerna. Rökning och kräkning endast tillåten utomhus.
Min bordskavaljer var Jonas. Han skötte den uppgiften med bravur. Dessutom har han klass och koll på etiketten och höll ett jättefint tacktal efter middagen.


Elin, Anders, Eva och Mårten.


Malin hämtar påfyllning.


Chille, lite av Nathalie, en slips och delar av ett skrev.


Hungriga festfixare


Mårten och Frida


Magnus och Julia


Christian och Alexandra


En av deltävlingarna i middagstävlingen var vem som hade kvickast tunga. Chille var minst sagt överlägsen.


Han blev så glad att han höll ett tal.


Vem var bäst på att blåsa? Det blev en jämn strid mellan Sanna och Frida D som Frida till sist vann. Frida F i mitten lyckades inte blåsa upp en enda ballong - vilket var en bedrift i sig.


Tårtfyrverkerier! Starring: Frida och Hanna


Jens, Alexandra och jag fick blåsa ut ett ljus var.


Sen fick vi ta första biten på tårtan. Efter att jag hade höfttacklat bort Cici som också var tårtsugen.


Tårtkön


Till sist var det dags för oss att presentera vinnaren i middagstävlingen. Den som vann äran och två kg choklad var ...... (trumvirvel)


Diabetes-Anna!

Mer bilder från festen kommer imorgon!

Kommentarer
Postat av: S

Med så mycket mat kan man ju undra om ni någonsin blir hungriga igen.



:o)



Må så gott och ha ett riktigt gott och spännande nytt år!

2009-01-03 @ 16:18:08
Postat av: Anna

0,6 kg är redan slut. Fast jag har gett bort hälften av det då. Annars skulle jag väl vara ännu mer sockserhög. Men TACK för priset! Och bra tävling!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback