I affären (Anna)

Ingen dag är den andra lik i en affär. Faktiskt. Det finns många olika sorters kunder. Det är ju mitt jobb att hålla ordning i affären men jag kan inte förstå hur man kan plocka in typ sju plagg i provhytten och sen lämna alla utochin på golvet i en hög. Jag skulle aldrig göra det så nån affär. Eller när man går och viker kan det gå nån efter och titta på alla tröjor som man viker och hålla upp dem och sen bara släppa ner dem. TACK, tänker jag då. Eller om man har ner kläder på golvet, så brukar jag ta upp dem efter mig. Men det gör inte andra.

En del kunder tar det här ett steg längre. Till exempel alla dessa tjejer med tre lager underlagskräm och sen puder och rouge och nåt täckstift som kletar ner hela tröjorna. Mysigt. Det händer väldigt ofta.

Men nu till några extrema specialfall:
I somras var det någon som provade en sko, och när han lämnade tillbaks den var den nerblodad. TACK.
I höstas var det någon som hade kletat in X antal tuggade Hubba Bubba i en 1300-kronors Vans-sko. TACK
Och min favorit, i höstas var det någon som hade SNYTIT SIG i en t-shirt. Jo visst! Vi hittade den i en provhytt och kunde snabbt konstatera att den var snuten i, och att den som gjort det var VÄLDIGT förkyld. Helt sjukt äckligt.

Man kan också hitta roliga saker när man dammsuger. Tuggade pommes frites är vanligt, och härom sistens hittade jag ett tamponghölje väl gömt i ett provrumshörn.

Det finns vissa kunder också, som delar med sig av lite mer än man vill. I lördags till exempel, var det en kille som provade massa skor men ingen fanns i hans storlek. Han hade även en tröja under armen, så då sa jag:
Du får prova tröjan så får vi hoppas att den passar iallafall.
Han svarade:
Ehhh, jag får chansa. Jag hinner inte prova den nu för jag måste hem och gå på toa.
OKEJ! Vad härligt, tack för informationen, då vet jag.........

Nu ska jag soooova. En förhoppningsvis helt galen helg börjar ju imorrn! Jag har planer ska ni veta!

Kommentarer
Postat av: Tania

men fy fan, vilka idioter... sätt upp kameror, fast det är förbjudet :)

Postat av: frida

Anna, vad ska du göra med kakan ikväll?

2009-01-30 @ 11:52:11
URL: http://fridur.blogg.se/
Postat av: Linda

vill inte verka skadeglad eller så men det känns lite skönt att det finns efterblivna kunder även i klädaffärer...=)

2009-02-02 @ 19:26:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback