Helgen (Ninni)

Det blev både handboll och hockey igår. Dessvärre var det ju inget som man blev särskilt lycklig av. Och ännu värre var det väl med matchen idag... Men vi hade en trevlig kväll ändå! Alle, Berta och Anna var här och vi åt och proppade i oss både mat och godis. Och så skrattade vi... Nästan så att det är lite träningsvärk i magen idag. Vad vi skrattade så mycket åt lämpar sig inte riktigt för bloggen. Då kommer det väl bara i corren igen.

Idag har jag varit ytterst produktiv. Bra jobbat, jag!
Jag har till och med gjort typ det tråkigaste jag vet, strykit.
Det är förjävla tråkigt, ni. Det här är jag när jag ska stryka:



Jag brukar in i det längsta undvika kläder som behöver strykas, men nu när det tråkiga är klart så är det nästan som att få en ny garderob. För att göra det lite roligare lyssnade jag på musik och tog mig en liten whisky. Så lite positivt kan det allt vara...

Så pratade jag med farmor nån timma också. Det är så kul när hon är på sitt pratiga humör. Vissa dagar är hon lite skruttig och då blir det inte så mycket prat, men idag var hon pigg och glad. Det blir alltid skoj när farmor inte vill förstå att vi har lite olika referensramar, hon och jag. T.ex. när hon skulle berätta vad hennes väninna heter i efternamn.

Farmor: Ja, nu kan jag ju inte minnas vad hon heter...
Jag: Nä men det spelar ingen roll. Jag vet vem du menar.
Farmor: Jo men vänta nu.. Hon heter ju samma efternamn som hon doktorn i Fråga doktorn.
Jag: Ja men det vet jag inte vem det är.
Farmor: (Förfärad) Vet du inte?!
Jag: Nä, jag har nog aldrig sett det.
Farmor: (Ännu mer förfärad) Har du inte???!!! Det har väl alla!

Ja, så är det kanske, om "alla" innebär farmors kompisar. Farmor konstaterade nämligen väldigt nöjt att hon med sina 94 år är yngst av damerna som hon umgås med där hon bor.

Nu ska jag förbereda det sista inför morgondagen och sen blir det sängen.
Imorgon är det dags för mitt första kultur och fritidsnämndsmöte.
Det ska bli intressant.

Sov gott kära vänner!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

lycka till på mötet och tack för i lördags =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback