En cup (Anna)

Igårkväll var jag och Johanna, som de idrottsfantaster vi är, på fotbollscup. Jag skulle vilja kalla den Södracupen eller nåt liknande. Men det kan vara fel. Det finns många lag i Mjölby och det är lite svårt att hålla reda på dem för en utböling som jag. Men på läktaren i Lagmanshallen satt vi iallafall dryga sex timmar och tittade. Hängivet!

Johanna och jag dominerade självklart på läktaren. Förutom att vi faktiskt var lite sugna på en Bullens varmkväll flöt kvällen på utan motgångar. Johanna visade också hur man ska göra på kort. Ut med näsborrarna och fram med tänderna. Lovely!


Sen irriterade vi oss självklart på många! Det är ett måste när man är bland en 500 människor sådär. Tillexempel folk med tajts som inte sitter just tajt. Såna som inte plockar bort sitt skräp efter sig. Folk med ridstövlar (eller liknande). Såna spelare som tycker de är skitbra fast de inte är det. Överengagerade föräldrar/vänner som försöker coacha från läktaren. Ja, och lite andra viktiga saker.

Jag hade också en egen ljudshow. Ett skott kan låta på många olika sätt. Som en häst eller som ett ljudligt PLONG tillexempel.

Jaja, nu till själva fotbollen. Damfinalen gick mellan MAI och Tinnis.

Den vann MAI med 2-0. VÄLFÖRTJÄNT! De var det överlägset bästa tjejlaget, med bra SPEL (det enda).

Herrfinalen gick mellan Turabdin och Skeninge.

Den vann Turabdin med sådär 3-1 kanske. Jag minns inte riktigt. Men Skeninges målvakt var asbra.

Höjdpunkten var uppvisningsmatchen mellan Södra och MAI. Ni som var där vet vad jag menar!

Kommentarer
Postat av: Tania

oooh vad skoj, södracupen bjuder alltid på roliga matcher. inomhusfotboll är sjukt kul att titta på och JA föräldrar på läktaren är bland det mest irriterande som finns.



ni kommer väl på fest nästa fredag?

Postat av: frida

bullens varmkväll?

2009-01-18 @ 19:00:59
URL: http://fridur.blogg.se/
Postat av: Ninni

Hihi.. Men annars flöt korven på bra?!

2009-01-18 @ 19:22:12
URL: http://kellandersisters.blogg.se/
Postat av: Åsa

Tittade du på DAMfotboll Anna?? Ödslar du tid på sånt, kan dra mig till minnes en viss kommentar på just den här bloggen för ett tag sen.... Men det är ju inte värre än att ma kan ändra sig ;-)

2009-01-18 @ 20:29:51
Postat av: Åsa

Tittade du verkligen på DAMfotboll Anna?? Lägger du tid på det?? Drar mig till minnes en viss kommentar på den här bloggen för ett tag sen...men det är väl inte värre än att man kan ändra sig;-)





2009-01-18 @ 20:32:22
Postat av: Anna

(ja, jag menade varmkorv....)



Och ja, jag trodde det var killar som skulle spela men det visade sig ju vara en mixcup. Så jag var ju tvungen. Men jag håller fast vid att tjejer/damer inte är så bra. De tar ju för bövelen inte i!! Förutom MAI-laget då som hade en fyra fem duktiga spelare med lite spelsinne. :)

2009-01-18 @ 21:06:14
URL: http://kellandersisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback