Mantorp runt på 80 dagar. Eller 80 minuter. (Ninni)

Idag var det långmåndag på jobbet.
Det betyder att vi efter det vanliga jobbet har diskuterat, planerat, argumenterat och diskuterat lite till.

Sen begav jag mig raka spåret till Vifolkahallen.
För att ha gympa, tror ni säkert?
Nehej då.
Jag skulle träffa Nonas. Eller Jonas som de flesta andra kallar honom.
Vi tog en nostaligipromenad i vårt kära Mantorp.
Jonas växte också upp här men har inte varit "hemma" på väldigt länge.
Vi spanade in omgivningarna.
Konstigt att det är nästan precis som när vi var unga(!) - men ändå så annorlunda.
Det är kul att försöka titta på nåt välbekant på ett nytt sätt.
Eller hur?
Och så pratade vi, såklart.
Det blev lite minnen, lite nutid och en hel del framtid.
Efter vår promenad fick Jonas äran att titta lite på när våra duktiga gymnaster gymnastiserade under utmärkt ledning av Anna och Johanna.
Och väldigt roligt för mig att sitta på bänken och titta.
Sen blev det dags att åka hem till Karlsbo för kvällsmat och fortsatt prat.

En supermysig kväll med supermysiga Nonas!


Back to the crime scene.. Jonas utanför fritidsgården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback