Anna Ternheim (Ninni)

Igår var det dags för min och Jens födelsedagspresent.
Konsert med en av mina favvisar -
Anna Ternheim.

Jag måste säga att de där norrköpingsborna har koll design och sånt. Vad fint det har blivit kring DeGeer. Området heter säkert nåt men jag vet inte vad. Konserten hölls i Flygeln. Malin berättade att de tar bort taket där på sommaren. Så läcker konsertlokal.

"Förband" var Nina Kinert. Det var sådär. Underbar röst - men inte lika underbara låtar. Faktiskt riktigt deprimerande. Nu tycker jag så klart att musik SKA framkalla nån form av känsla. Men när man känner för att köra in i en bergvägg eller nåt blir det inte så lyckat.

Anna T var som väntat fantastisk. Så cool röst hon har. Och så bra band! Det blir så maffigt med alla stråkar. Bästa låten är ändå Shoreline. Mycket hög rysfaktor på den. Och så var såklart What have I done jättebra. Sen blev jag förvånad över att jag gillade Girl laying down så mycket för den har jag inte varit så förtjust i tidigare. Men det blir ju alltid helt annat live.



Vi var på konserthumör minsann!


Han till vänster på cello spelade såg till en del låtar. Häftigt! Och då vaknade faktiskt Per till en stund.



MALIN! TACK FÖR EN KANONBRA PRESENT OCH EN FANTASTISK KVÄLL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback