Julafton (Ninni)

Som traditionen bjuder startade firandet med gemensam frukost hos familjen Eriksson. Gott och trevligt, precis som vanligt alltså. Jag hade med mig kameran men glömde fota... Ovanligt? Not!

Sen åkte vi en kortis till lilla farmorn som är för krasslig för att för att ge sig ut i världen på julfirande. Hon hade snoffsat till sig så fint och hade ändå fått till lite julstämning i lägenheten. Vi hade julmat med oss och pysslade om henne innan vi, med dåligt samvete, övergav henne för att åka hem och förbereda det egna firandet.

Sen gjorde vi nåt hemskt! Vi spelade in Kalle! jag vet, det får man inte, men vi låtsades att klockan var tre och tittade klockan fyra istället. Innan dess hade vi ätit alldeles för mycket julmat och befann oss i äckelkoma. Men gott var det! Innan man blev för mätt.


Mamma och jag fixar det sista till julbordet.



Men se där! Rätt vad det var dök tomten upp. Alla kollade snabbt över sällskapet, men alla var ju där! Ingen hade gått för att mata hästarna eller köpa tidningen. Då måste det ha varit den riktiga tomten! Anna fick underläppsdarr och gömde sig under bordet ihop med Grappo. Själv blev jag inte rädd, ty jag visst ju att jag hade varit snäll och ätit min spenat var da'.




Sen blev det en paketorgie av sällan skådat slag. Herre gud. Jag överdrev tydligen inte när jag sa att jag hade varit snäll. Jag fick så mycket fina saker att det inte är klokt. TACK!


Här är hela gänget. En ganska missvisande bild. Det blir så fula foton med blixt. I själva verket var det mysbelysning - inte finnbelysning.

Tack finaste familjen för en perfekt julafton!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Tack Kristin för uppdateringen! Jag ser att det verkligen inte har gått någon nöd på er;-)Det känns tryggt :)

God fortsättning på den sköna julledigheten!

Kram

2009-12-27 @ 16:33:51
Postat av: Ninni

Hihi.. tack Åsa! Och vad jag förstår har det inte gått någon större nöd på er heller? ;-) Vet du om det har blivit nåt nytillskott på gatan än? Fortsätt att njuta av jullovet nu! Kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback