Back in the saddle again.. (Ninni)

Igår var jag och red igen. Första gången på fyra veckor.
Tror ni det var kul? Tror ni att jag kommer få träningsvärk? Tror ni att jag har en öm rumpa?
Ja. Ja. Och JA!

Pelle var i sitt esse.
Kaktus, en av de enligt Pelle heta stona, var brunstig.
Oh la la! sa han gång på gång, med franskt uttal.
Kaktus själv kastade flirtiga ögonkast på Pelé mest hela tiden.
Visst är det väl härligt med kärlek?
(Även om jag inte är säker på att det är kärlek för Pelés del. Han verkar vara lite av en player..)


Igår blev det 25 minuter utan stigbyglar.
Därav den extra ömma rumpan...
Men Pelé gick fint och jag är väldigt nöjd.
Vi fick ägna oss åt några balansövningar också.
Säkert jättenyttigt och inte helt enkelt.
Bl.a. skulle vi vinkla tårna rätt ut och dra upp benen i "föda-barn-läge" och ha benen så under tre sekunder.
Det gick helt ok i skritt, inte fullt så bra i trav..
Några gånger tänkte jag på actionfilmsmanér "I'm to old for this shit."
Jag kanske inte har sagt det, men jag är gamlingen i gruppen.
Mina medryttare är mellan 12 och 18, fast det är bara skoj.
Det blir lite mer fart då.
:-)

Hur som. Nästa vecka är det avslutning och då ska det hoppas.
Wiihii! Vad skoj det ska bli!



Snö!
Är det inte underbart?
Bortsett från när man ska köra bil.
Eller vara rastvakt.. Nån som gissar på isbollar och tårar idag?
Något som liknar julkänsla börjar i alla fall kännas av.
Lovely!

Mot jobbet!

Kommentarer
Postat av: Hanna K

Kul att du är tillbaka på hästryggen. Själv är jag där på lördag och längtar. Synd att jag inte slutar lite tidigare på tisdag. Hade gärna kommit o kollat när du hoppar när jag ändå ska nedåt:-). Kram min vän!

2009-12-16 @ 08:39:31
Postat av: Jonas

Hårda snöbollar... Nu fick jag flashbacks hur j**la arg fröken blev! Skulle vilja se hur du tar det! :)

2009-12-16 @ 22:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback