Rosor, blad och småblommor (Ninni)

Det är vad vi har ägnat kvällen åt.

 Idag var dags för Per2 och Petras present. De tog oss med på tårtdekorationskurs.


Katarina på
Tårverkstan i Linköping lärde oss allt om hur man gjorde fina saker i marsipan. Hon håller i alla möjliga roliga kurser som har med tårtbak att göra. Kan varmt rekommenderas!

Det var skitkul! Vi pysslade så det stod härliga till! Till en början höll vi oss till blommor och blad, men efter ett tag blev vi kaxiga och tog ut svängarna rejält. Roligt att kunna göra riktiga marsipanrosor och det var så löjligt enkelt. (Även om de nog blir mycket finare med lite rutin.)


Pers rosor fick stjälk. Det tyckte vi andra var konstigt. Men jag blev mycket imponerad av det färdiga resultatet! Han är ju för sjutton pysslig, min man. Vem hade anat det?

En gång har vi bakat tillsammans under alla dessa år och då blev vi osams när han tog fram tumstocken och började mäta kubikcentimeter i långpannan. Dessutom ser det ut som en större orkan har dragit fram i köket när han ska göra något speciellt, men nu var det ju inte mitt kök och då spelar inte sånt någon roll. :-)


Per som är tandtekniker till vardags är van vid smått pyssel.


I halvtid var det fikapaus. Så mycket skoj Katarina hade i butiken. Ni måste gå dit om ni ska ha kalas!


Det här trodde ni inte om Per va? Jag är mycket imponerad!


Mina kreationer som jag är stolt över!




Per2 och Petra gjorde en råtta. Eller om det var en mus.


Pers finaste skapelse. En snögubbe som håller i en ljuslykta. Ser ni väl!

Det var jätterolig kväll! Man pratar så bra när man har nåt att pyssla med.

Tusen tack Per2 och Petra!

Kommentarer
Postat av: Åsa

De var så fina så ingen hade hjärta att äta upp dem idag när de stod på fikabordet på jobbet. Inte ens den lille snögubben...

2009-08-27 @ 21:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback