"Du galopperar ur bild!" (Ninni)

Efter en arbetsdag som jag är väldigt nöjd över tog jag med mig mammsen och åkte till stallet. Man kan säga att vi flyttade oss 10-20 år tillbaka i tiden. Mamma fick bli ponnymorsa igen. Det var så mysigt att pyssla med Pelé medans mamma och jag småpratade.

Mamma ville nog se "min" vackra hingst med egna ögon och såg fram emot en timmes underhållande dressyr från läktaren. Tyvärr blev det inte så för stackars Lotta var för kraxig i halsen för att stå och skrika i ett ridhus.

Det var härligt må ni tro! Det finns inte mycket som hästar (och ryttare!) gillar mer än stubbåkrar. Min hingst var het som en gasolgrill och det var så roligt!

Sista tio minuterna red vi i ridhuset så då fick mamma min kamera för att ta lite bilder till bloggen.

Så här blev resultatet:
Bild 1

Nej. Jag är inte med på bilden.

Bild 2

Här är jag inte heller med. MenLotta och Ciwi är fina.

Bild 3

En ridhusvägg.

Bild 4

En genomskinlig hjälm. Är det ridhusspöket kanske?

Bild 5

Mörker...

I bilen hem skrattade vi så att vi grät åt mammas alla dåliga foton. Hon tyckte att jag galopperade ur bild. Då tänkte vi på Kaj och hans fru och skrattade ännu mer. (Vi kan ha varit lite trötta...)



För att det skulle bli några bilder fick jag göra halt. Men även då krävdes det två försök, fast det var inte fotografens fel.


Jag tittar bort och Pelle är ARG. Det är så här han ser ut när vissa valackar har mage att komma för nära. Tror att det är hans sätt att säga " Kom för faen inte för nära för då åker du på spö. Jag är kung här för jag har två kulor och det har inte du!"


Sen var både Pelle Plutt och jag glada. Då blev mamma också glad (men mest lättad) över att äntligen få till en anständig bild till bloggen.

Jag märker att jag när jag har varit och ridit känner mig alldeles glad i hela kroppen! När jag kom hem käkade jag gårdagens lasagne, funderade över dagen och kände mig bara så nöjd. Vad skönt det är att känna så!



Imorgon väntar en överraskning! Per har hjälpt en annan Per och hans fru Petra med sten och sånt. Som tack har de planerat en överraskning för oss imorgon! Vi vet bara att det har med skapande att göra, att vi blir hämtade kl 17 och är hemma igen ca 21. Undrar verkligen vad det kan vara. Men kul blir det med största sannolikhet!

Och så är det ju dags för vår svenske astonaut att göra ett nytt försök att ta sig upp i rymden.

Säkert en spännande onsdag!!

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Lotta E

K(r)axiga ridfröknar blir också glada när de får läsa så här roliga blogginlägg :) kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback