Bildrally från systrarna Kellanders uppväxt (Ninni)

När jag var hemma hos Anna förut hittade jag en hög med kort.
Jag är ingen snåljåp så jag delar gärna med mig!



Min favoritbild. Jag, Anna och John leker någon lek där huvudbonader tydligen ingår. Någon av föräldrarna har insett att detta är ett ögonblick som måste förevigas. Man undrar om Kellanders inte hade råd med nya t-shirtar till sina barn när man ser den här bilden. Annas min och hållning är oslagbar.


Anna inför någon skolavslutning. Ska vi gissa på tvåan kanske?


Här är jag mycket stolt vinnare av mini-KM. Gissar på 1991.


Baldags! Andra året i gymnasiet.


Esso i sitt esse - en skön dag nere vid badet.


Farmorgumman för ca 80 år sedan.


Naken-Anna


Jag och Mr Shadow tävlar i Tollstadmästerskapen. Härliga tider. Gissar på 1985 eller 86.


Anna-panna tar studenten. Farmor och Morfar var så stolta.


Min pärla Lissie och jag. Också från Tollstadmästerskapen fast typ -89. Vi hade så mycket roligt ihop Lissie och jag. Hästar är bäst - ingen protest, som jag brukade svara om någon kille mot förmodan frågade chans någon gång. Ja, vad säger man...


Här ska John och jag gå på min studentbal.


Mamma Eva söt som socker.


Anna och Cherie har plockat fina placeringar på någon tävling hos Sissi Lilja.


Hahahaha.. Jag, Camilla och Linda. Midsommarafton på Slåttervägen var lika med show av barnen. Här börjar vi ju bli ganska stora men utför en dans med, vad jag antar, mycket avancerad koreografi. Observera klädmatchningen!


Vid varje skolavslutning var det obligatoriskt med fotografering vid Erikssons buske. Även här gör Anna en finfin min.


Underbar bild! Anna fyller år och har fått sig ett par rullskridskor. Dessa matchar hon snyggt med... ingenting. Naken-Anna ännu en gång, alltså!


Anna som försöker dressera Esso.


Här är vi på väg till skolan. Förstår inte varför de andra barnen brukade reta oss.


Anna får en ny liten nalle på julafton. Han fick inte plats i sängen utan bodde i lekrummet i källaren. Lägg märke till min übercoola present i bakgrunden! En kassettbandspelare!


Här slutar Anna sexan.


Åh.. Den här bilden tycker jag så mycket om. Min barndoms favoriter. Farfar, Morfar, Mormor, Anna, jag och Farmor. Från någon julafton i mitten på 80-talet.



Nu får det räcka med nostalgi för den här gången.
Vi ska kolla på "Män som hatar kvinnor". Spännande om de ens kan komma i närheten av böckerna i bra-het.
:-)
Men först ska jag nog ringa farmor. Och gå ut med Ragge.

Kram på er och ha en riktigt fin vecka!

Kommentarer
Postat av: vevve

tycker det var dåligt med kort på dig ;) har Anna varit stygg på senaste? =)

2009-08-30 @ 20:35:03
Postat av: Ninni

Haha.. det var ju hos henne bilderna fanns. Jag lovar att bjuda på bilder på mig någon annan dag! ;-) Sen är det ju skoj att hänga ut henne också.... :-)

Postat av: Sarah

Åh, Mr Shadow har jag också ridit om jag inte minns helt fel.

2009-08-31 @ 16:01:40
URL: http://gundel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback