Hanna - The Swedish Chef (Ninni)

Bloggen är dum i huvet. Ok att den inte har nåt huvud att vara dum i, men den är knäpp i alla fall. Så skyll nu inte på Anna och mig om vi är slöa med uppdateringar. Allt är bloggens fel. Det är säkert bloggens fel att det regnar hela tiden också. Och blåser och är jävligt. Och att jag är trött hela tiden, har dålig kondis och är osmidigare än farmor.
Så. Tänk vad skönt det kan vara att ha nån att skylla världens elände på!

När vardagen känns lite grå måste man hitta små guldkorn i tillvaron att glädjas åt.
Som i måndags, till exempel. Efter avslutad arbetsdag och några timmars gymnastik begav jag mig till Hanna som var hus- och hästvakt i Trädgårdslund. Hon bjöd på:
 - Förrätt bestående av Parmesanfriterad pilgrimsmussla med tomat- och timjandip. Det var som ett litet men ljuvligt besök i himlen. Dessutom hade hon fått till pilgrimsmusslan sådär helt perfekt! (Hanna är en jävel i köket. Det är annat än o'boy och mackor som hon oftast bjöd på förr...)
 -  Till varmrätt blev det Grillad piggvar med tomatconcassé, chips av Pata negra och till det potatispuré. Smakade som en dag i solen! Underbart, med andra ord.

Efterrätt blev det ingen, och det var nog tur.

Den femstjärniga maten intogs goda vänners lag. Lotta, Bodil, Hanna och jag. Det enda som störde var att jag kom direkt från gympan och Lotta direkt från stallet. Tur att det är förkylningstider...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Kul att du gillar min matlagning! Det får vi göra om. Puss!

2008-09-03 @ 22:49:55
Postat av: Jonas

Den middagen låter inte dum! Det låter mer som om det var en inhyrd mästerkock som hade lagat maten. Om inte, då är det upp till bevis för Hanna...! :)

2008-09-03 @ 23:36:04
Postat av: Lotta

Haha, synd att jag kom lite senare. Jag hade gärna provsmakat förrätten. Men oj vad god varmrätten (pigg)var...

Postat av: Anna

hehey! en ordvits. hatten av.

2008-09-04 @ 22:49:31
URL: http://kellandersisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback