Direktrapport: Karlsbo (Ninni)

Kom nyss hem efter en låång dag.
Först studiedag och föreläsningar i Mjölby hela dagen.
Sen direkt till gymnastiken.
Sen in till Linköping för att hämta Mia vid tåget.

Var lite hungrig så jag tänkte göra mig te och mackor.
Började med att jag skulle hälla vatten i en kastrull och dog av chock.
Lite i alla fall.
Världens största spindel satt och glodde elakt på mig i diskhon.
Så det var ju inget annat än att använda sig av vattenkranen i badrummet istället.
Sen skulle jag fylla på te i en tesil.
Tappade naturligtvis teburken varpå nästan allt hamnar på golvet.
Fram med dammsugaren.
Hela tiden på ett smidigt sätt för att undvika att få ögonkontakt med monsterspindeln.
SEN, när jag hade fått ordning på allt, skulle jag ta fram mjölken till teet.
Vad hände då?
Jo, då råkade jag såklart putta till en burk creme fraiche som självklart gick sönder och skvätte ut över hela golvet.
Torka, torka.
Utan att mucka med spindeln.
Och alltså utan att kunna använda kranen i köket.
Jag for som en virvelvind mellan kök och badrum.

När jag var klar, avnjöt jag min vid det laget halvtorra smörgås och mitt ljumma te.

Kommentarer
Postat av: Linus

ibland kan man ha en sån kväll =)hur gick det med spindeln?? tog per bort den när han kom hem?

2008-09-25 @ 22:04:12
Postat av: Ninni

Nej... Han har inte kommit hem än. Jag har barrikaderat mig på övervåningen så länge.

Kram på dig lillplutten.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback