Ett Ragge-inlägg (Ninni)

Ragge har EN kompis, Bosse, och de har börjat brevväxla.
Nu gläds vi alla för Ragges skull.
Det är kul för honom att ha en brevvän, även om det är hans bror som ju är skyldig att älska honom.



Tjena Ragge !


Kul att få höra ifrån dig! Napp hos några snygga brudar på sistone?
Igår var jag hos min flickvän, vi busade i flera timmar så idag haltar jag på ena benet (inte på det 5:e) och tar time-out från världen.

Tack för tipset om den nya mopssidan. Du håller dig verkligen uptodate! Morsan fick i uppgift att direkt sätta in en bild på mig också, du har rätt: nu ska jenkarna äntligen få se hur en riktig mopshane ska se ut! Väntetiden på bilderna är 2 månader, vi väntar med spänning att få se både mina och dina publicerade.... (Det blir kontrakt i Hollywood, skulle jag gissa på.....)


Morsan sorterar just bilderna från Mopskalaset, de ska publiceras i nästa års dagbok på min hemsida. Jag har skrivit en del om din popularitet och framfart hos brudarna, he, he....


Har pratat med Ylva också, men hon var på vresigt humör, det har tydligen inte gått så bra på utställningarna. Läste på din blogg att även du blir orättvist behandlat, det ska du skita i. Vem som helst med ögon kan ju se att du är en 1:a klassens mops, en uppseendeväckande snyggig och självklar artvtagare till Clark Gable, det tycker jag, päronen och säkert en massa folk med oss. Hur går det med bruden Vendela? Eller har du annat fuffens för dig? Jag förstår att du kör hårt med gubbarna på jobbet så det kanske inte blir inte så mycket tid över för raggning? Ylva skulle i alla fall sätta igång och tillverkara nya negermopsar, hoppas att det går bra, för Ylva alltså...

Annars går årstiden över sakta men säkert till höst och snart kan man busa bland löven. Ska ut på långpromenad med Philippa endera dagen och sen ska jag vänstra med Ingeborg - en liten mopstik som bor alldeles i närheten. Ärligt talat var jag mest förtjust i den svarta mopshanen på Mopskalaset, synd att jag inte tog hans telefonnummer....

I väntan på bättre tider ägnar jag mig mest åt morsans garnskåp och att pippa Fido & Helge - mina trogna sexslavar.

Hälsa dina päron och ha det så bra tills vi hörs/ses igen.

Kram från din brorsa Busiga Bussiga Bosse.


Nu är enda problemet att jag inte lyckas få Ragge att skriva tillbaka.
Han fattar inte hur man gör.
Eller så har han problem med finmotoriken.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha ha! Men du vet att det nog inte är hunden som skriver på riktigt va? ;)

2008-09-26 @ 10:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback