Edit (Edit)

Ni har väl sett???



Imorse fick jag ett samtal. Den var den eminente journalisten Jörgen "Edit" Auer. Han frågade om jag hade läst dagens Corre och om jag hade skrattat. Det hela gjorde mig lite snedställd. Jag hade läst A-delen och om Jörgens ryggskott, och framstår jag alltså som så okänslig att han ringer och undrar om jag skrattat åt hans olycka? Eh... svarade jag lite förbryllat.
Det var inte det han menade. Han menade dagens bloggcitat (se ovan) i B-delen. Han förklarade att han redan skickat in en rättelse till Edit på Corren och att han själv skulle skriva ett inlägg om den olyckliga felskrivningen på sin alltid lika underhållande blogg.
HÄR kan ni läsa hans inlägg. HÄR kan ni läsa hela bloggen.

Ninni och jag anser oss båda vara Edit. Edit och Edit, kan man säga om oss om man vill. Eller så är båda Ninni. Ninni och Ninni säger man då. Nej, från och med nu går vi tillbaka till våra vanliga namn. Ninni och Anna. Kakan och Bullen. I och pod.

Så håll ögonen öppna efter rättelsen när Corren kommer imorn.

Vi vill tacka Jörgen (som vän, journalist och god Edit) för att han uppmärksammade den lilla palavern och gav oss upprättelse.

(Under tiden vi har skrivit detta inlägg har vi skrattat så tårarna och annat har sprutat. Vi är så jädra roliga ibland. Mest alltid.)

Kommentarer
Postat av: Jennifer

tvillingsystrar också :) Tycker alltid det är underhållande att läsa era små vitsiga inlägg. Men läskigt det där med pedofiler på nätet, usch.



Ps: Hälsade på Ragge idag vid Mollys dagis. Vilken härlig hund. Din sambo blev väl lite "nervös" när han hoppade upp på mina jeans o ville hälsa lite;) jag tyckte mest det var skoj,det var väl inget med en så liten, skillnad när man får upp en stor schäfer med leriga tassar som jag är mer van vid;)

Postat av: Ninni

Haha.. Mamma Eva hälsar att den fyra år långa förlossningen var ganska plågsam.



Jag hoppas verkligen inte att han skitade ner dig bara. Han är lite ouppfostrad, den där Ragge. Men härligast i världen. Och han är väldigt lycklig över att ha börjat på dagis. ;-)

2008-09-19 @ 22:11:23
URL: http://kellandersisters.blogg.se/
Postat av: Lotta

Nej det har jag missat, typiskt att jag inte läst Corren idag. Vilken publicitet! Han är för härlig den där Jörgen, och ni med!!!

kram på er

2008-09-20 @ 00:56:01
URL: http://charlotteesping.blogg.se/
Postat av: Jill

All publicitet är bra publicitet. =)

2008-09-24 @ 09:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback