Jag och saaben (Ninni)

Förut tog jag ut morfars bil på en åktur.
Vi hade trevligt, saaben och jag.
Innan vi kom iväg stötte vi dock på patrull.
Man var tvungen att använda choke.
Hur i hela världen man använder en sån hade jag ingen aning om, så handy-man Per fick visa.
Sen skrattade han åt mig för att jag var tvungen att sitta så nära ratten.
Jag tyckte det var praktiskt och lite finurligt, för mina eventuella passagerare kan ju hoppa in i baksätet utan att jag behöver kliva ur bilen.
Vid den här tidpunkten hade jag ännu inte stött på det tuffaste problemet.
Ni förstår, morfars bil har ingen servo.
Att köra hem bilen till föräldrarna var som ett saftigt gympass.
Jag kommer nog ha träningsvärk imorgon.



Vi hade i alla fall en fin stund. Jag och saaben.
Den luktar morfar.
Jag blev gråtmild.
Pillade på morfars prytlar.
Hittade en fin nyckelring.
Skar mig lite på hans pennkniv.
Tänkte att det allt var typiskt morfar att ha en swiss army knife i bilen - ifall nåt behövde lagas eller fixas.
Smakade en halstablett ur en ask.
Spottade ut den igen när jag insåg att det var äckligt gjort av mig.

När vi välbehållna kom fram provade jag morfars fina solglasögon.
Det borde jag inte ha gjort - det var som att dricka två mellanöl.
Jag blev alldeles snurrig och mådde illa en lång stund.
Men cool var jag.
Precis som morfar.


Kommentarer
Postat av: Jonas

Coola brillor, jag tycker du ska ha dem varje gång du kör morfars bil!

2008-11-17 @ 23:25:00
Postat av: Jill

Ett roligt men också väldigt fint inlägg.

Postat av: S

Ser ut att vara en bild från filmen Rallybrudar.

Men Rallybruden då kanske.



2008-11-21 @ 13:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback