Kärleksbrev (Ninni)

I de senaste dagarnas nostalgifrosseri har jag läst ett och annat kärleksbrev - men ett av dem har fastnat lite extra.
Jag hade nämligen en beundrare i som gick i min systers klass. Vi kan kalla honom Claes Jimmysson. Han skrev kärleksbrev till mig med jämna mellanrum, detta trots ganska sval respons. Stackarn.
Det här brevet skrev han när han var 14 år och jag var 18. Man måste ju ändå beundra hans mod!

Tjaba Tjej Jag Gillar Dig!
Vad gör du?
Jag har just sett OS-avslutningen innan det såg jag scream för tredje gången jag tycker den är skitbra. Tycker du det med? Ska du se Scream 2 på bio? Om du ska det kan ju vi gå tillsammans men om du inte vill så är det okey. Jag vill ju inte verka framfusig!
Vilka musikgrupper tycker du om? Jag har kollat ganska mycket på OS särskilt skidor, utförsåkning, ishockey.
Har du någon kille på gång?
Det har inte jag (tjej alltså).
Bara så att du vet är jag singel. 14,5 år hittills tyvärr. Det skulle bli en ära för mig om du ville bli min första tjej.
Vem är din bästa kompis?
Jag spelade fotball förut men jag gillade inte tränarna och de gillade nog inte mig. Dom tyckte nog att jag varlite mesig men jag är faktiskt lite känslig trot eller ej. Hur många barn vill du ha när du blir stor? i och för tjej är du redan stor men du fattar eller?
Du fick ganska bra betyg va?
Hur mycket väger du? Du behöver inte svara. Jag väger 44,5 kg.
Hur lång är du? Jag är 1,68 tror jag.
Vilken film tycker du är bäst? jag tycker bäst om: Scream (på bio bara), speed 2, kanske Titanic, fredagen den 13e jag har bara sett del 2,7,8. Vilka har du sett?
Vilken filmkategori tycker du bäst om? Jag gillar: 1. rysare 2. komedi 3. thriller 4. action 5. romantik 6. drama 7. ????
Sysslar du med någon sport?
Förlåt att brevet är lite kort. Jag brukar skriva 67 sidor. Har du någon brevkompis?
Näst brev blir längre!

Kram och Kyss din "Claes Jimmysson"


Kommentarer
Postat av: Lotta

Haha gulligt :)

Postat av: Jonas

Ha ha, det här var hur kul som helst!! :) Särskilt att han skrev "Förlåt att brevet är lite kort". Jag har aldrig sett så många frågor i ett brev...

2008-11-06 @ 23:39:14
Postat av: Cici

Inledningen är ju klockren "tjaba tjej jag gillar dig". Allt blir sagt i första frasen.

2008-11-07 @ 08:53:58
Postat av: Anonym

naw... gulligt!

2008-11-07 @ 08:59:10
Postat av: Jennifer

hahaha jag har bara en gissning om vem det kan vara:) Gillade också öppningsfrasen.

2008-11-07 @ 10:57:03
URL: http://jeenniifer.blogg.se/
Postat av: Hanna

Kan det ha varit Jimmy som skrev?

2008-11-07 @ 14:59:56
Postat av: Åsa

Taskigt alias, 44,5 kg avslöjar allt haha

2008-11-07 @ 16:55:17
Postat av: Jonas

Ryktet säger att det var Anna som blev tillsammans med denna underbara kille!?

2008-11-07 @ 22:02:23
Postat av: Anna

Ja, jonas det stämmer, jag var ihop med Jimmy förlåt Claes 4 dagar i femman. Och då vägde han ungefär 24,5 kg. Men jag sa ju att jag ville ha en smal kille... Hahahahaha

2008-11-07 @ 22:45:51
URL: http://kellandersisters.blogg.se/
Postat av: Jonas

Anna, har inte du också några brev som du fått av Claes/Jimmy när han vägde 24.0 kg. Hade varit kul att se om det var någon skillnad på breven till systrarna Kellander.. :)

2008-11-09 @ 19:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback