Storstädning (Anna)

Idag har vi alla hjälpt till att städa hemma hos morfar. Det är konstigt att vara där, man förväntar sig att han ska komma tjosande kanske med hatten och dragspelet. Men det gör han ju inte.

Våran morfar var en man av ordning, men på senare år såg han lite dåligt och tyckte nog därför att det var renare städat än vad det var. Så vi har verkligen jobbat! Och stackars mamma och Lena körde hela dagen igår med. Jag är slut efter en dags gnoande i köket. Men vad fint det blev. Men mina händer ser ut som tvättsvampar.


Jag lekte doktor Mugg med den NYA toasitsen (jag vill bara att ni ska veta att den var oanvänd).


Tydligen skulle jag hänga upp taositsen i lampan.... Och ja, det är två riktiga hundar på bilden och två trädjur.


Moster Lena, hon dammsög och dammsög....


Och ni ska inte tro att det räckte med att dammsuga golven. Nej, man fick ta väggarna också.


Pappa hade hand om det administrativa. När han inte tog en motionstur på cykeln.

Nu har jag mejlat om gymnastikavslutningsuppvisningen (långt ord det där!). Nu ska jag jobba lite på medlemsregistret och sen titta på film.

Ha en fin vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback